Ifolor Oy laajentaa Eurooppaan – tuotteet valmistetaan Keravalla

Suomen suosituin kuvatuotteiden valmistaja ifolor laajentaa toimintaansa Ranskan, Italian, Irlannin, Belgian ja Luxemburgin markkinoille. Hollantiin laajennetaan ensi vuonna. Uusissa maissa toimitaan mobiilisovellusten ja ifolor Designer -kuvakirjaohjelman kautta.

”Tämä on meille hyvin mielenkiintoinen hanke, jossa ohitamme perinteisen verkkokaupan ja siirrymme suoraan mobiiliin. Toisin kuin Suomessa ja Ruotsissa, olemme näissä maissa tuntemattomia, joten joudumme miettimään lähestymistavan täysin uudestaan”, kertoo markkinointi- ja viestintäjohtaja Pekka Ketonen ifolorilta.

Uusille markkinoille julkaistiin tänään valokuvien ja kuvatuotteiden tilaamiseen tarkoitettuja mobiilisovelluksia iPhonelle ja iPadille sekä Mac-tietokoneille ladattava ifolor Designer -kuvakirjaohjelma.

”Olemme saaneet erittäin hyvää palautetta mobiilisovelluksistamme. Tämä palaute sekä mobiilin vahva kasvu herättivät halun kokeilla nopeampaa ja ketterämpää lähestymistapaa uusille markkinoille. Emme tässä vaiheessa lähde rakentamaan brändiä kattavasti, kuten olemme tehneet Suomessa ja Ruotsissa, vaan teemme kohdennetusti tilauskanavamarkkinointia”, Ketonen jatkaa.

Tuotteet tullaan valmistamaan Keravalla. Myös markkinointi ja asiakaspalvelu Ruotsin, Ranskan, Irlannin, Italian, Belgian ja Luxemburgin markkinoille hoidetaan Suomesta käsin. Tilaussovellusten kehitystyö on keskitetty Sveitsin pääkonttoriin.

Ifolorin toimitusjohtaja Leena Lamminen pitää kasvun hakemista kotimaan ulkopuolelta tärkeänä.

”Meidän osaaminen, laatu ja kilpailukyky ovat erittäin korkealla tasolla koko Euroopan mittapuulla. EU- ja euromaana pystymme varsin helposti kokeilemaan uusia maita ja keräämään kokemuksia ennen suurempia investointeja”, toteaa Lamminen.

Leena Lamminen, toimitusjohtaja, Ifolor Oy, leena.lamminen@ifolor.fi, puh. 040 722 8106
Pekka Ketonen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Ifolor Oy, pekka.ketonen@ifolor.fi, puh. 040 767 3319

• Yritystoimi, yleinen