Blogikirjoitus -

NÄHDÄÄN RUOKOLAHDELLA JA RAUTJÄRVELLÄ: KEHY:N KUNTAKIOSKIT TUO YRITYSASIANTUNTIJAT KYLÄÄN!

Nähdään Ruokolahdella ja Rautjärvellä: KEHY:n Kuntakioski tuo yritysasiantuntijat kylään!

Yrityskäynnit ovat meidän työmme parasta antia! Ne ovat koko Imatran Seudun Kehitysyhtiön toiminnan ydin. Koska me olemme yrittäjiä varten, ja jotta pystyisimme parhaiten palvelemaan heitä, on meidän tiedettävä, mitä meidän kotikentällä tapahtuu ja missä tarvitaan apua.

Imatran seudulta (Imatralta, Rautjärveltä ja Ruokolahdelta) löytyy yhteensä noin 2000 toimipaikkaa, ja missään muualla kuin itse paikan päällä ei pysty paremmin näkemään, kuulemaan tai aistimaan miten yrityksellä menee ja mitä yrittäjälle ja henkilökunnalle kuuluu. Me KEHY:n yritysasiantuntijat olemme vuonna 2018 käyneet noin 450 kertaa eri yrityksissä ja yleensä tuoneet sieltä jonkinnäköisiä kotiläksyjäkin. Joskus tutkimme rahoitus- tai tukimuotoja yrittäjän hankeidealle, joka on pitkään ollut mielessä ja jäänyt muiden työkiireiden alle. Joskus selvittelemme KEHY:n Asiantuntijaverkoston avulla vastausta johonkin kinkkisempään lakikysymykseen. Ja joskus – yrityksen elinkaaressa tämäkin hetki voi jossain vaiheessa koittaa – autamme yrittäjää käynnistämään yrityksen myyntiprosessia.

Vaihtoehtona yrityskäynnille on, että yrittäjä tulee meillä käymään. Kahvikupin äärellä ihan toisessa ympäristössä, fyysisesti ja henkisesti hetkeksi etäällä yritykseltä, on joskus helpompi puhua sen tilanteesta ja hahmottaa kokonaiskuvan. Täysin luottamuksellisessa keskustelussa syntyy usein hyviä kehitysideoita, ja kun olemme meidän toimistolla pystymme tarvittaessa käden käänteessä hyödyntämään myös kaikkien muiden KEHY:n asiantuntijoiden monipuolista kokemusta ja kutsua heidät hetkeksi mukaan neuvontaan.

Olemme vuonna 2018 satsanneet yrityskäynteihin ja määrätietoisesti lisänneet niiden määrää etenkin Ruokolahdella ja Rautjärvellä. Tänä vuonna täydennämme meidän valikoimaa naapurikunnille KEHY:n Kuntakioskilla. Kerran kuukaudessa yksi meidän yritysasiantuntijoista tulee päiväksi koko kioskinsa kanssa keskeiselle paikalle, esim. kunnantalolle. KEHY:n Kuntakioski on suunnattu sekä yrittäjille että yrittäjyydestä kiinnostuneille, joilla ei vielä ole omaa yritystä. Asiasta tiedotetaan etukäteen ja voit halutessasi myös varata itsellesi ajan. Tule tutustumaan!

Nähdään Kuntakioskeilla! Soita ja varaa oma aikasi jo nyt numerosta 05-235 2220!

YRITYSASASIANTUNTIJA RAUTJÄRVELLÄ tiistaisin 12.2., 5.3., 2.4., 7.5. ja 4.6. klo 9-15

YRITYSASIANTUNTIJA RUOKOLAHDELLA torstaisin 7.2., 7.3., 4.4, 9.5. ja 6.6. klo 9-15

Blogin kirjoittanut yritysasiantuntija Sven Langbein, Imatran Seudun Kehitysyhtiö Oy

• Kunnallinen palvelu