YRITTÄJÄKSI HIITOLANJOELLE?

Uutinen   •   Elo 05, 2019 13:29 EEST

Rautjärven kunta vuokraa Kangaskosken rajavartioaseman erikoishintaan!

Kiinnostaako sinua yritystoiminta luonnonkauniin Hiitolanjoen rantamilla? Rautjärven kunta vuokraa vanhan Kangaskosken rajavartioaseman erikoishintaan!

Vanha rajavartioasema kiinteistöineen voidaan vuokrata sopivalle toimijalle/toimijoille kokeilujakson ajaksi pelkillä käyttökuluilla. Kokeilujakson kesto on enintään 1,5 vuotta. Kiinteistöön on tehty kattavat peruskorjaukset ja mm. pinnat ja kalusteet ovat lähes uusia.

Kokeilujakson aikana laaditaan vuokralaisen/vuokralaisten ja kunnan kesken yhteinen kehittämissuunnitelma, jossa sovitaan kiinteistön kehittämisestä ja parantamisesta. Mahdollisten uusien investointien kohdalla voidaan sopia, että kunta sijoittaa kiinteistöön yhdessä vuokralaisen kanssa.

Mikäli vuokralainen/vuokralaiset haluavat jatkaa toimintaa, tehdään jatkoa varten uusi vuokrasopimus ja vuokrahinta asetetaan kohtuulliselle tasolle.

Hiitolanjoen suhteen on tehty historiallinen päätös!

Etelä-Karjalan maakuntajohtaja Matti Viialainen ennakoi patojen purkamisesta merkittävää piristysruisketta alueen matkailulle: ”Lohikannan vahvistuessa Hiitolanjoesta kehittyy Suomen merkittävin järvilohijoki. Tämä mahdollistaa korkeatasoisen ja vastuullisen kalastusmatkailun sekä muun virkistys- ja matkailutoiminnan kehittämisen Hiitolanjoella. Laatokan luodot -kansallispuisto, Saimaa Geopark ja vapaa Hiitolanjoki muodostavat ainutlaatuisen luontokokonaisuuden Euroopankin mittakaavassa.” (Etelä-Karjalan Liiton tiedote 23.7.2019)

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä!

Juha-Pekka Natunen

Juha-pekka.natunen@rautjarvi.fi

www.rautjarvi.fi

Kohteen osoite: Kangaskoskentie 220, 56800 Simpele

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.