ETELÄ-KARJALAN KESÄYLIOPISTO JA IMATRAN SEUDUN KEHITYSYHTIÖ TUOVAT PIKKUYRITTÄJÄT IMATRA-PÄIVÄÄN LA 18.8.2018

Lehdistötiedote   •   Elo 08, 2018 14:46 EEST

Pikkuyrittäjät Imatra-päivässä lauantaina 18.8.2018

Inkerinaukiolla pääsee tutustumaan Pikkuyrittäjien toimintaan ja tekemään ostoksia Kosken koulukeskuksen 6. luokkalaisten 10 eri Pikkuyrityksestä. Pikkuyrittäjien tukena ovat myös Kosken koulun opettaja Jaana Valtoaho, Imatran Seudun Kehitysyhtiöltä yritysasiantuntija Jari Tamski ja viestintäkoordinaattori Anitta Arpiainen sekä Kesäyliopiston Imatran henkilöstö

Pikkuyrittäjät-ohjelma on alakouluille suunnattu 18 tunnin maksuton opinto-ohjelma, jossa 5 – 6-luokkalaiset lapset tutustuvat yrittäjyyteen ja perustavat 2-4 hengen ryhmissä oman Pikkuyrityksensä. Imatralla Pikkuyrittäjien toiminta käynnistyi toden teolla viime keväänä ja tänä syksynä mukaan tulee Kosken koulukeskuksen oppilaat. Pikkuyrittäjät ohjelma on osa YES yrittäjyyskasvatustoimintaa, joka Imatralla aloitettiin syksyllä 2017 yhteistyössä Imatran kaupungin ja Imatran Seudun Kehitysyhtiön kanssa. Kokemukset ovat olleet opettajien ja oppilaiden mielestä hienoja.

Jari Tamski, Imatran Seudun Kehitysyhtiö Oy, p. 044 721 3037, jari.tamski@kehy.fi

Ritva Oravuo, Etelä-Karjalan kesäyliopisto, p. 050 441 4344, ritva.oravuo@kesyli.net