YKSINYRITTÄJÄN KUNTATUKI ON HAETTAVISSA VIELÄ 30.9. SAAKKA

Yksinyrittäjän 2000 euron kuntatukea on Imatralla ja Rautjärvellä edelleen tarjolla. Hakemuksen voi jättää 30.9. mennessä Imatran Seudun Kehitysyhtiön nettisivuilla osoitteessa https://kehy.fi/kehy.fi/kuntatuki-Imatra-Rautj%C3%A4rvi

Tähän mennessä Imatralla on kuntatukea saanut 221 yritystä ja Rautjärvellä 31. Lähes puolet siis Imatran kaupungille valtion myöntämästä kuntatuesta on vielä jakamatta ja Rautjärvelläkin reilusti yli puolet.

-Tukea on edelleen hyvin saatavilla. Jos esimerkiksi koronan vaikutukset ovat realisoituneet vähän myöhemmin ja vaikka epidemian rajoitustoimenpiteitä on jo purettu, niin hakemus kannattaa ilman muuta tehdä, sanoo Kehyn toimitusjohtaja Antti Oravuo

Yksinyrittäjän kuntatukea voi saada päätoiminen yksinyrittäjä, jolla on YEL-vakuutus tai joka voi esittää vähintään vuosittaisen 20 000 euron yrittäjätulon tai laskutuksen. Hakijan tulee kyetä osoittamaan yritystoiminnan myyntituottojen laskeneen yli 30 % pysyttyään lähes samana edellisen 12 kk:n ajan 16.3.2020 alkaen kirjanpidon tositteilla tai tiliotteella.

Yrittäjän saama eläke tai työttömyysturva eivät ole este kuntatuen saamiselle.

• yksinyrittäjän kuntatuki

Antti Oravuo