Into mukana ensimmäisessä Rohkea Challengessa

Into Seinäjoki on mukana ensimmäistä kertaa Seinäjoella järjestettävässä esteratajuoksutapahtuma Rohkea Challengessa syyskuun 1. päivänä. Into tukee tapahtuman järjestelyitä ja on rämäpäisellä tiimillä mukana osallistumassa. Kaksi yhteensä 15 esteestä nimetään Into-esteiksi.

– Rohkea Challenge on hieno lisä Seinäjoen tapahtumatarjontaan: uudenlainen valtakunnallinen aktiivisten liikkujien tapahtuma. Ja yrittäjävetoinen! Olemme innolla mukana ja odotamme jatkoa tulevina vuosina, markkinoinnista vastaava Sanna Männikkö toteaa.

Tapahtuman äiti ja yrittäjä Jonna Matikainen vastasi järjestelykiireiden keskeltä muutamaan kysymykseen.

Kuinka moni on ilmoittautunut ja mistä osallistujat ovat?
- Tapahtumaan on ilmoittautunut tällä hetkellä nelisensataa rohkeaa pääosin Etelä-Pohjanmaan alueelta, mutta myös esim. Jyväskylästä, Helsingistä, ja Tampereelta.

Mitkä ovat järjestäjän tunnelmat reilua viikkoa ennen tapahtumaa?
- Innostuneet ja odottavat. Mahtavaa saada vuoden työ päätökseen ja nähdä konkreettisesti työn hedelmät. Paras palkinto työstä olisi nähdä paljon hymyileviä osallistujia, jotka olisivat saaneet tapahtumasta upeita elämyksiä ja liikunnan iloa.

Mikä on ollut tapahtuman järjestämisessä mahtavinta?
- Lukuisat uudet mukavat tuttavuudet. Mielenkiintoista on ollut myös kokonaisuudessaan tapahtuman järjestäminen: ideointi, suunnittelu ja toteutus. Olen huomannut, että minulla on aitoa paloa tapahtumien järjestämiseen, sekä yrittämiseen. Työtunteja ei ole voinut laskea, mutta hienoa on ollut huomata, että kovalla työllä hullusta ideasta on syntynyt oikea tapahtuma, josta saa olla ylpeä.

Entä kamalinta?
- Liian lyhyeksi jääneet yöunet sekä liikunnan vähäisyys. Olen järjestänyt tapahtumaa päivätyöni ohessa ja pyrkinyt viettämään illat perheen kanssa, joten yötyötunteja on tullut väkisinkin paljon- Muuten en koe vuoden aikana kokeneeni mitään varsinaisesti kamalaa, päinvastoin. Vastoinkäymisiä matkan varrella on tullut, mutta ei mitään mistä ei olisi selvinnyt. On ollutkin hauska huomata, kuinka ratkaisukeskeinen ihminen sitä itse onkaan. Mitä tylsempi asia on eteen tullut, sen nopeammin olen pyrkinyt asian ratkaisemaan. Siitä piirteestä on yrittämisessä ja tapahtuman järjestämisessä ollut hyötyä.

Tutustu ja ilmoittaudu sinäkin kollegoinesi mukaan https://rohkeachallenge.fi/