Kasvuskanneri haistoi yrityksille monta kasvun paikkaa

Uusia kanavia asiakashankintaan, uusia ideoita tuotteen tai palvelun kehittämiseen, oppia pitchaukseen eli myyntipuheeseen, hyödyllisiä yritysverkostoja, uudenlaista näkyvyyttä. Lisää kauppaa!

Näin kommentoivat yritykset huhtikuun lopussa päättyneestä Inton Kasvuskanneri-hankkeesta saamiaan eväitä.

Kasvuskanneriin osallistui yhteensä 600 henkilöä. Yritysten osaamista pitchattiin 330 kertaa 33 eri tapahtumassa. Pitchauksissa oli mukana 220 eri yritystä. Markkinamaanantait ja suurlähetystöjen bisnestapahtumat keräsivät yhteensä 570 osallistujaa. Esittelykoosteita yrityksistä koottiin yhteensä kahdeksan. Niissä oli mukana 160 Seinäjoen seudun yritystä. Kasvuun tähtääviä myyntiliidejä yrityksille välitettiin yhteensä 264.

- Hankkeessa mm. luotiin kokonaan uudenlainen toimintatapa yhyttää isot ostajat ja potentiaaliset myyjät keskenään. Markkinamaanantai-nimen saaneita esittelytilaisuuksia järjestettiin mm. Finn-Powerin, Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin, Seinäjoen kaupungin ja Meyer Turku -telakan hankinnoista, projektipäällikkönä toiminut Pauliina Hautamäki toteaa.

Kasvuskanneri vaikutti olennaisesti myös TechTeam-toiminnan käynnistymiseen vuoden 2018 alussa. Inton, Seinäjoen Yrittäjien ja teknologiayritysten yhteistyössä perustaman tiimin tavoitteena on vaikuttaa alueen teknologiateollisuuden kasvuun ja kehittymiseen. Toiminnan painopisteitä ovat yritysten myynnin kasvattaminen, investointien lisääminen ja osaajapulan taklaaminen.

- Tämä hanke tuotti hyviä konkreettisia tekemisen tapoja ja tapahtumakonsepteja, joita on syytä jatkaa. Into tulee jatkossakin tarjoamaan foorumeita ostajien ja myyjien kohtaamiseen sekä alueen yritysten tarjonnan esittelyyn, johtaja Leena Perämäki arvioi.

Tässä linkit kahteen niistä esitteistä, joita tuotettiin osana hanketta.

Knowhow from Seinäjoki Region

Tilaa tähdille - teknologiaosaamista avaruuden pääkaupungista

Leena Perämäki

Toimitusjohtaja Asiakkuudet ja yritysympäristö 0400 675 121