Kuvittajan ja graafikon mainio DUO

Graafikko- ja kuvittajasiskokset Marjo ja Mervi Nygård ovat varsinainen duo: kymmenen vuotta he ovat työskennelleet yhteisessä yrityksessä ja Seinäjoelle palatessaan jopa asuivat perheineen samaa taloa liki vuoden.

- Olemme aina viihtyneet yhdessä. Teimme pitkään uraa erillämme, mutta oli luontevaa perustaa lopulta yhteinen perheyritys. Ja vaikka teemme samoja toimeksiantoja, keskinäinen työnjakomme on varsin selvä.

Graafinen suunnittelutoimisto DUO perustettiin Helsinkiin. Veri veti siskoksia kuitenkin jonnekin, missä olisi järkevämpi kustannustaso, lyhyemmät etäisyydet, tilaa touhuta ja luonto lähellä. Kotikaupunki Seinäjoki ei ollut ensimmäisenä listalla, mutta vei lopulta voiton.

Yrityksen toiminnan siirtäminen Seinäjoelle oli vaivatonta. Toimeksiantajat totesivat, ettei sijainnilla ole väliä. Kun yritykset toimivat verkon yli, miksei suunnittelu, kuvitus tai markkinointiviestintä kulkisi.

- Palaveriin on helppo hypätä junaan kohti Helsinkiä ja nykyisin moni asiakkaistamme haluaa suunnata myös kohti Seinäjokea. Viemme heidät aina ainakin kirjastoon, se on niin upea paikka. Varsinainen luojan peukalonkolo, Marjo ja Mervi naurahtavat.

Tähän asti valtaosa asiakkaista on ollut pääkaupunkiseudulta. Nygårdit lisäävät mielellään toimeksiantoja myös kotikaupunkiin ja –maakuntaan.

- Olisi mukava tarjota pitkää kokemusta ja monipuolista osaamista myös oman alueemme asiakkaille. Esimerkiksi Marjon tasoisia kuvittajia on koko maassa vain muutamia, Mervi kehuu. Hän itse työskenteli ennen yrittäjäksi ryhtymistään SOK Markkinointipalveluissa ja suunnitteli ison ketjun markkinointiviestintää. DUO-aikana hän on tehnyt töitä mm. VR:n ravintolapalveluista vastaavalle Avecralle sekä lukuisille järjestöille.

Marjo ja Mervi Nygård - Graafinen suunnittelutoimisto DUO

• Lähes 100 kuvitettua kirjaa (oppi-, lasten-, kokkaus- ja runokirjoja)
  • Yritysilmeitä, markkinointikampanjoita
  • Yritys toimii Seinäjoella Varikkogallerin tiloissa

Tutustu DUOn töihin tarkemmin tästä.

Lisätietoja: Marjo Nygård, puh. 040 541 6671 nygardmarjo(at)gmail.com, Mervi Nygård, 040 514 8463 mervinygard(at)gmail.com