Maailmanmestari vs. Seinäjoen tekijäihmiset

Uutinen   •   Maalis 21, 2019 08:01 EET

Videoiden toteutus: Mikko Kohonen ja Tuukka Kiviranta

Seinäjoki - paikka, jossa unelmat ovat mahdollisia, paikka, jossa on huikea määrä menestys- ja onnistumistarinoita. Mikä saa ihmisen onnistumaan ja uskomaan? Mistä löytyy motivaatio? Salibandyn maailmanmestari Mikko Kohonen - yrittäjä itsekin - tutustui seinäjokelaisen tekijäihmisen sielunmaisemaan. Hän jututti yrittäjäsisaruksia Anu ja Pia Luukkoa, yrittäjä Joni Nelimarkkaa, yrittäjä Jouni Pitkärantaa ja yritysjohtaja Marko Orpanaa.

- SPV-urani aikana olen oppinut tuntemaan monia seinäjokelaisia ja ihastunut siihen valtavaan tekemisen paloon, mikä täällä on. Täällä on tekijäihmisiä. Videoprojektiin löytyi viisi malliesimerkkiä tekijöistä: ihmisistä, joita ajaa intohimo ja halu toteuttaa unelmiaan. Oli upea tutustua heihin ja heidän ajatuksiinsa.

- Jos kiteyttäisin, mitä opin haastatelluilta, se olisi jotain tällaista: Seinäjoella koko ympäristö ruokkii ihmisten onnistumista, täällä on työtä pelkäämätöntä porukkaa ja yhdessä tekemisen voimaa.

Kukin video kestää reilut 10 minuuttia. Kohonen kehottaakin ottamaan kupin kahvia ja rentoutumaan hetkeksi tekijäihmisten seurassa.

Videot ovat osa Into Seinäjoen yritysmarkkinointityötä, jonka tavoitteena on vahvistaa mielikuvaa Suomen parhaasta paikasta yrityksille.

- Ylivoimaisesti parhaiten viestimme välittyy oikeiden tekijöiden kertomana. Siksi olen jälleen kerran nöyrän kiitollinen kaikille haastateltavillemme, jotka heittäytyivät hienosti mukaan. Varmaan oli heillekin hieman erilainen iltapäivä, kun pääsivät treenaamaan ja hieman kisaamaankin mestarin kanssa. Ja huomaamaan, että seinäjokelainen tekijäihminen peittoaa tarvittaessa maailmanmestarinkin, Inton markkinoinnista vastaava Sanna Männikkö naurahtaa.

Kokosimme kaikki videot tilaa tähdille -verkkosaitille. Toivon mukaan törmäät niihin myös some-kanavillamme. Ja katsot. Ja jaat.

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.