Makufoni kuuluttaa maakunnan makuelämykset julki

Nyt on aika ilmiantaa piilotetut aarteet

Alajärveläisen kakkutaiteilijan suussa sulava täytekreemi, kauhavalaisen marjatilan uusi megasuperhyvähillo, kurikkalaisen elämyskohteen tapa koristaa herkkupöytä pelkillä metsän antimilla vai seinäjokisen luontomatkailuyrityksen tarjoama tikkupullan paistaminen luontoretkellä? Nyt on tullut aika. Aika ilmiantaa Etelä-Pohjanmaan piilotetut makuelämyshelmet ja kuuluttaa ne koko Suomeen.

Makufoni on Into Seinäjoen ja Seinäjoen Ammattikorkeakoulun koordinoiman Ruokamatkailun kehittämishankkeen järjestämä kaksiosainen ilmiantokampanja. Ensimmäisessä vaiheessa maakunnan asukkaat – ja mikseivät matkailijatkin – paljastavat lakeuksien ruoka- ja juomatarjonnan helmiä, omaleimaisimpia annoksia tai parhaimpia persoonia. Ilmianto voi olla kultaisin kantabaari, tirisevin grilli, kutsuvin gourmet-annos tai mikä vain oma suosikkikokemus tai -miljöö perustellusta syystä. Tarkkoja rajoja ilmiannoille ei ole, vaan ilmiantojen joukkoon toivotaan myös vähemmän tunnettuja ja piilossa olevia ruokamatkailuhelmiä.

- Toivomme Etelä-Pohjanmaan asukkaiden aktivoituvan ilmiantamaan omia suosikkejaan. Suomen ruoka- ja juomaprovinssi on pullollaan hienoja kohteita ja osaamista, joita on syytä nostaa esiin ja joista kertoa myös muille. Siksi Makufonia tarvitaan, kertoo Suvi Takala Into Seinäjoesta.

Omia makuelämyksiä pääsee ilmiantamaan Makufonin FB-seinällä kampanja-aikana 15.-31.3.2019. Makufonin tuomaristo valitsee ilmiannoista mehukkaimmat 1.4.

Kampanjan toisessa vaiheessa parhaimmat ilmiannot esitellään näyttävästi myös muulle Suomelle.

Äänestä vaikka heti!