Tibnor investoi Seinäjoella miljoonan tehokkaaseen laserleikkuriin

Terästä ja metallia monipuolisesti muokkaava Tibnor on investoinut Seinäjoen tehtaalleen uuden miljoonan euron kuitulaserleikkurin. Uusinta teknologiaa edustava leikkuri tarjoaa entistä parempaa laatua ja leikkausnopeutta eli tehostaa palvelua.

- Miljoonan euron investointi yhteen laitteeseen on merkittävä panostus meiltä, tehtaanjohtaja Arto Aro kertoo.

Uusi leikkuri vahvistaa Seinäjoen tehtaan asemaa Pohjoismaiden suurimpana metallin esikäsittely-yksikkönä. Seinäjoen yksiköllä on laajin valikoima valmistusmenetelmiä: poltto-, plasma ja laserleikkausta sekä särmäystä aina 13 metrin kappaleisiin saakka. Tehtaalta lähtee vuosittain valmiita tuotteita 45 000 tonnia.

- Useita rekkoja päivässä, Aro muistuttaa.

Seinäjoen logistinen sijainti onkin Aron mukaan merkittävä etu Tibnorille.
- Valtaosa teräksestä tulee meille junakuljetuksina Raahen terästehtaalta. Juna pääsee perille asti molemmille tehtaillemme täällä Kapernaumissa. Valmis tavara lähtee meiltä pääosin kumipyörillä ja uudet tiejärjestelyt Seinäjoella varmistavat, että rekat pääsevät sujuvasti pääväylille kulkematta enää keskustan läpi.

Miljoonan euron laiteinvestointi on yksi osa Tibnorin kehitystyötä, jolla halutaan varmistaa Seinäjoen tehtaan iskukyky myös tulevaisuudessa. Yhteensä noin 20 000 neliön toimitilat kahdessa erillisessä tehdaskiinteistössä ovat riittävät ja tonteilla on vielä jonkin verran kasvunvaraa.

Tärkeää on Aron mukaan investoida myös osaajiin.
- Meillä on 200 työntekijää. Olemme Finn-Powerin jälkeen toiseksi suurin teknologiateollisuuden yritys Seinäjoella. Tärkeä osa kasvuamme ovat osaavat ja sitoutuneet työntekijät. Aiommekin panostaa entistä enemmän myös tunnettuuteemme merkittävänä ja luotettavana työnantajana.

Tässä Aron haastattelu ja kuvaa tehtaalta myös videona.

Tibnor Seinäjoki
- Pohjoismaiden suurin esikäsittely-yksikkö
- 200 työntekijää
- myynti 45 000 tn/v