Vuoden johtamisteosta palkittiin Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitos

Vuoden eteläpohjalainen johtamisteko -tunnustus myönnettiin Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitokselle. Se sai yleisöäänestyksessä oli puolet äänistä. Voittaja ratkesi Hyvän johtamisen foorumissa Seinäjoella tänään. Palkinnon vastaanotti pelastusjohtaja Harri Setälä

Näin Hyvän johtamisen foorumin ohjausryhmän puheenjohtajan Markku Haapasalmi kommentoi voittajaa.

- Kolmen finalistin joukossa tämä oli poikkeava teko, mutta osoitus hyvän organisoinnin ja valmistautumisen merkityksestä. Kun siihen yhdistetään se, miten koko henkilökunta saadaan tässä tapauksessa ihan konkreettisesti puhaltamaan yhteen hiileen, syntyy hyvää jälkeä. Pelastusjohtaja Harri Setälä on saanut joukkueeseensa sellaisen yhteishengen, jolla mennään rohkeasti tulta päin.

Tässä pelastuslaitoksen teon kuvaus:

Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitos: ”Voittavaa joukkuetta on helppo valmentaa.”

22. heinäkuuta klo 05:25:54 hälytys suurpalosta nurmolaisessa sikalassa. 7000 neliön sikalassa yhteensä 5400 kasvatussikaa. Sikoja menehtyy 1100, mutta palo saadaan rajattua ja sammutettua yhteen palo-osastoon rakennuksen keskelle. Suurkatastrofi vältetään ja yli 4000 kasvatussikaa saadaan pelastettua ja suojeltua rajussa tulipalossa.
On tehty pelastusjohtajan mukaan temppujen temppu, jonka mahdollistaa huolellinen ennakkotyö kaava- ja rakennuslupalausunnoista katselmuksiin ja kohdetutustumisiin sekä koulutuksiin ja harjoituksiin päätyen siihen, että paikalle tulleet yksiköt tietävät heti, mitä pitää tehdä. Voimakkaasti leviävän tulipalon hallintaan saaminen suuren rakennuksen keskellä edellyttää onnistumista koko organisaatiolta.

Ehdolla vuoden johtamisteoiksi olivat myös Pirjon Pakari ja Pohjanmaan Ekonomitoimisto.

Finalistikolmikon valinnassa hyödynnettiin seuraavia kriteereitä: vuoden johtamisteko on:
- saanut aikaan hyviä tuloksia pitkällä tähtäimellä
- energisoinut ja innostanut yrityksen henkilöstöä
- luonut organisaatioon kykyä uusiutua, olla luova ja katsoa tulevaisuuteen
- edesauttanut yrityksen kasvua ja/tai kansainvälistymistä

Hyvän johtamisen foorumi kokosi Rytmikorjaamolle vajaa 100 eteläpohjalaista hyvän johtamisen ystävää. Viidettä kertaa järjestetyn foorumin järjestelyissä ovat mukana Into Seinäjoki Oy, Etelä-Pohjanmaan Yrittäjät ry, Etelä-Pohjanmaan kauppakamari, Etelä-Pohjanmaan liitto, Seinäjoen ammattikorkeakoulu, Seinäjoen yliopistokeskus, Suomen Yrittäjäopisto, Sedu, Seinäjoen Nuorkauppakamari, Kuortaneen urheiluopisto ja Myynninmaailma Oy.

Sanna Männikkö

Viestintä- ja markkinointipäällikkö 040 571 9998