Tulossa Seinäjoella: Suomen suurin yrittäjien ryhmäkuva

Yrittäjyyden suomalainen ykköskaupunki Seinäjoki tekee toukokuussa historiaa. Viime vuonna käyttöön otetulla jalkapallostadionilla otetaan Suomen suurin yrittäjien joukkuekuva. Tavoitteena on saada kuvaan vähintään tuhat alueen yrittäjää.

- Idea syntyi viime kesänä, kun OmaSP Stadion valmistui. Mietin, mikä voisi olla tarpeeksi hullu, mutta samalla realistinen tempaus, jolla tekisimme kaikille koko maassa tiettäväksi, mikä on yrittäjyyden ykköskaupunki Suomessa. Suomen suurin yrittäjien ryhmäkuva kuulosti idealta, joka aiheuttaisi sopivaa positiivista rytmihäiriötä, viestintä- ja markkinointipäällikkö Sanna Männikkö Into Seinäjoki Oy:stä taustoittaa.

Seinäjoen kaupungin kehitysyhtiö Into Seinäjoki toteuttaa kuvaustempauksen yhdessä Seinäjoen yrittäjäyhdistysten ja Seinäjoen Jalkapallokerhon kanssa. Kuvauksen päätteeksi osallistujille tarjotaan mahdollisuus seurata Veikkausliiga-ottelua SJK-RoPS.

- Teemme Inton kanssa monipuolista yhteistyötä. Toteutimme kahtena vuotena mm. Innostu Seinäjoesta -kampanjaa, jossa nostimme esiin seinäjokelaisia yrityksiä ja niiden osaamista ja kannustimme ylpeyteen Seinäjoesta. Tämä kuvaustempaus on mainiota jatkoa Seinäjoen yrittäjyysimagon vahvistamiselle. Olemme innolla mukana ja toivomme, että jokainen jäsenyrittäjämme ja kaikki muutkin seinäjokelaiset yrittäjät lähtevät mukaan, puheenjohtaja Kaija Kuusela Seinäjoen Yrittäjät ry:stä toteaa.

Yrittäjyyden ykköskaupunki Seinäjoki on usealla mittarilla: Seinäjoki sijoittui isojen kaupunkien ykköseksi mm. Elinkeinoelämän Keskusliiton vuoden 2017 Kuntarankingissa sekä Suomen Yrittäjien Elinkeinopoliittinen mittaristo -kyselyssä 2016.

- Ja tutkimuksiakin olennaisempaa on asenne. Asenneilmapiirin ja toimintakulttuurin kopiointi on äärimmäisen vaikeaa, ellei mahdotonta, Into Seinäjoen toimitusjohtaja Hannu Kantonen muistuttaa.

Lisätietoja: Sanna Männikkö, puh. 040 571 9998

• brändäys
  • markkinointi

Alueet

• Etelä-Pohjanmaa

Into Seinäjoki Oy on Seinäjoen kaupungin kehitysyhtiö. Asiakkaitamme ovat aloittavat, kehittyvät ja alueelle sijoittuvat yritykset. Autamme asiakkaillemme menestymään sekä kehitämme Seinäjokea entistä paremmaksi liiketoimintaympäristöksi. Olemme mukana mm. kaupunkikeskustan, aseman seudun sekä Itäväylän yritysalueiden kehittämisessä.