JYSKin perustaja Lars Larsen ensimmäisen Belgian myymälän avajaisissa 2017.

JYSK juhlii 40-vuotissynttäreitä avaamalla myymälän Irlantiin

2. huhtikuuta 2019 on kulunut 40 vuotta siitä, kun ensimmäinen JYSK-myymälä avattiin Tanskassa Aarhusissa. Tästä asti laajentuminen on ollut JYSKin toiminnan perustana ja 40-vuotissynttäreitä juhlistetaankin avaamalla ensimmäinen myymälä Irlantiin.

40 vuotta sitten JYSKin perustaja Lars Larsen toivotti ensimmäiset asiakkaat tervetulleiksi Silkeborgvejin myymälään Aarhusissa Tanskassa 2. huhtikuuta 1979.

Tästä lähtien olemme toivottaneet asiakkaat tervetulleiksi yli 2 700 myymäläämme yli 50 maassa ympäri maailmaa.

Uuden JYSK-myymälän avaaminen Irlannissa on luonnollinen tapa juhlistaa JYSKin merkkipäivää.

“En voisi toivoa parempaa tapaa juhlistaa JYSKin 40-vuotissynttäreitä kuin laajentumalla uuteen maahan. Laajentuminen on ollut JYSKin toiminnan perustana siitä asti, kun ensimmäinen myymälä avattiin 40 vuotta sitten. Olen iloinen voidessani juhlistaa tätä avaamalla ensimmäisen myymälämme Irlantiin. Irlanti on viimeinen suuri maa Euroopassa, jossa kuluttajilla ei toistaiseksi ole ollut mahdollisuutta asioida paikallisessa JYSK-myymälässä”, kertoo yrityksen perustaja Lars Larsen.

15 uutta myymälää

Lars Larsen leikkaa nauhan ensimmäisen Irlannin JYSK-myymälän avajaisissa Naasissa, joka sijaitsee noin 40 kilometrin päässä pääkaupungista Dublinista.

2. huhtikuuta järjestettäviin avajaisiin osallistuu myös Tanskan Irlannin suurlähettiläs Uffe Balslev sekä Naasin pormestari Billy Hillis.

”Tieto myymälän avaamisesta Irlantiin on saanut jo paljon positiivista huomiota paikallisessa mediassa. Toivon, että mahdollisimman monet asiakkaat tulevat juhlistamaan avajaispäivää kanssamme. Olemme innoissamme saadessamme toivottaa irlantilaiset asiakkaat tervetulleiksi ja voidessamme esitellä heille valikoimamme sekä skandinaavisen kulttuurin, jotka ovat molemmat olleet tärkeä osa JYSKin menestystarinaa muissa maissa. Uskomme, että JYSKillä on hyvät mahdollisuudet laajentumiselle Irlannissa”, kertoo Lars Larsen.

Aluksi tavoitteena on avata Irlantiin 15 myymälää ja samalla luoda 200 uutta työpaikkaa.

Aiheet

JYSK on kansainvälinen myymäläketju, jolla on skandinaaviset juuret ja joka myy kaikkea kotiin. Ensimmäinen myymälä avattiin Tanskassa vuonna 1979. Tällä hetkellä JYSKillä on yli 2 700 myymälää ja 22 000 työntekijää 51 maassa. Myymälöiden nimi on Saksassa ja Itävallassa Dänisches Bettenlager, muualla maailmassa JYSK. JYSKin omistaja on tanskalainen liikemies Lars Larsen, joka omistaa useita yrityksiä. Niiden vuotuinen liikevaihto on 4.02 miljardia EUR. JYSKin liikevaihto on 3.36 miljardia EUR.

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.