JYSK Suomen liikevoitto yli kaksinkertaistui

JYSK Suomen liikevoitto yli kaksinkertaistui

Tilikauden 2016/2017 JYSK Suomen liikevoitto oli yli kaksinkertainen verrattuna edelliseen vuoteen. Liikevaihto kasvoi viime vuodesta 14 % ja liikevoitto puolestaan huikeat 130 %.

Huipputulosta siivitti vahva asiakasmäärien kasvu. Kuluneen tilikauden aikana Suomen JYSK myymälöissä vieraili 3,4 miljoonaa asiakasta, mikä on 18,5% edellisvuotta enemmän. Suomalaiset kuluttajat valitsevat siis yhä enenevissä määrin JYSKin skandinaavisia tuotteita sisustus- ja huonekaluostoksiaan tehdessään.

Konsernitasolla JYSK Groupin kokonaisliikevaihto kasvoi ennätyksellisesti 3,35 miljardiin euroon ja liikevoitto 444 miljoonaan euroon.

JYSKin ennätystuloksen taustalla myynnin kasvu ja sitoutunut henkilöstö

– Olemme tulokseen todella tyytyväisiä. Viime vuoden aikana etenkin kodintekstiilien, sisustuksen pientuotteiden ja huonekalujen myynti on kasvanut voimakkaasti Suomessa, kuvailee JYSK Suomen Country Manager Ville Velin ennätystulokseen pääsemistä.

JYSKin menestystarina Suomessa alkoi, kun ensimmäinen liike avattiin vuonna 1995. Tällä hetkellä JYSK työllistää Suomessa jo n. 600 työntekijää. Menestyksekkään kasvutarinan takana on vahva tiimihenki ja poikkeuksellisen paljon yhteen hiileen puhaltava henkilöstö. JYSKin merkittävä kasvu on myös suoraa seurausta tuotevalikoiman kehittymisestä skandinaavisempaan suuntaan, tuotelaadun parantamisesta erinomaiselle tasolle sekä entistä parempien hintojen tarjoamisessa asiakkaalle.

JYSK Suomen tulokset 2016/2017

2017 2016
Liikevaihto 130 052 508 € 113 830 873
Liikevaihdon muutos edelliseltä kaudelta + 14%
Liikevoitto 12 226 506 5 321 370
Muutos edelliseltä kaudelta + 130%

JYSK Suomessa

JYSK avasi ensimmäisen liikkeensä Suomessa vuonna 1995

Kauden 2016/2017 aikana JYSK-Suomi avasi kolme uutta liikettä

Tällä hetkellä JYSK-Suomella on 74 liikettä, jotka työllistävät n. 600 henkilöä

• JYSKin asiakasmäärä kasvoi Suomessa kuluneella tilikaudella 18,5%

Lisätiedot:

JYSK Suomi, Country Manager Ville Velin, p. 0400 579587, sähköposti: vve@jysk.com

Aiheet

JYSK on kansainvälinen myymäläketju, jolla on skandinaaviset juuret ja joka myy kaikkea kotiin. Ensimmäinen myymälä avattiin Tanskassa vuonna 1979. Tällä hetkellä JYSKillä on yli 2 500 myymälää ja 21 000 työntekijää 49 maassa. Myymälöiden nimi on Saksassa ja Itävallassa Dänisches Bettenlager, muualla maailmassa JYSK. JYSKin omistaja on tanskalainen liikemies Lars Larsen, joka omistaa useita yrityksiä. Niiden vuotuinen liikevaihto on 27 miljardia Tanskan kruunua. JYSKin liikevaihto on 23,2 miljardia Tanskan kruunua.

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.