Kärcherin uusi FC 5 -lattiapesuri pesee ja kuivaa kodin lattiat

Lehdistötiedote   •   Helmi 20, 2017 14:44 EET

Lattioiden koneellinen pesu on jo pitkään ollut arkipäivää puhtausalan ammattilaisille. Kärcher tuo helmikuussa myyntiin kevyen FC 5 -lattiapesurin, joka on tarkoitettu kotikäyttöön. Sillä on helppo puhdistaa lattialle kaatuneet maidot, eteisen kurat ja koirantassujen jäljet. Lattiapesurin nopeasti pyörivät mikrokuitutelat pesevät ja kuivaavat lattian samalla kertaa. Siksi laite soveltuu kaikenlaisille koville lattiamateriaaleille, kuten laminaatille, parketille, vinyyli-, kivi- ja laattalattioille. Kevyessä ylläpitosiivouksessa lattiaa ei välttämättä tarvitse edes imuroida ensin. Siivouksen jälkeen telat voi pestä pyykkikoneessa ja vesisäiliöt astianpesukoneessa.

Kooltaan ja ulkonäöltään varsi-imuria muistuttavassa Kärcher FC 5 -lattiapesurissa on nopeasti pyörivät mikrokuitutelat, jotka irrottavat lian tehokkaasti. Koneellisen puhdistuksen ansiosta pesuainetta tarvitaan vain pieni korkillinen, joka kaadetaan puhdasvesisäiliöön. Kun laite on päällä, puhdasvesisäiliö syöttää jatkuvasti raikasta vettä ja pesuainetta teloihin. Jokaisen pyörähdyksen jälkeen voimakas imuturbiini imaisee lian ja käytetyn veden pois telasta. Likavesi päätyy erilliseen säiliöön, joka on helppo tyhjentää.

– FC 5 -lattiapesuri käyttää koko ajan puhdasta vettä ja puhdistaa lian teloista saman tien. Sameaa vettä ei pyöritellä edestakaisin lattialla, vaan lattiasta tulee kunnolla puhdas. Kevyessä ylläpitosiivouksessa erillistä imurointia ei välttämättä tarvita, jos roskia, muruja ja pölyä ei ole ehtinyt kertyä lattialle kovin runsaasti, kertoo Kärcherin tuoteasiantuntija Esa-Pekka Seppäläinen.

Verkkovirralla toimiva lattiapesuri on painoltaan kevyt ja aina käyttövalmis. Johdon pituus on seitsemän metriä. Kun lattiapesurin virran painaa päälle, laite alkaa vetää kevyesti eteenpäin. Tämä keventää esimerkiksi iäkkäämpien ihmisten siivousurakkaa. Kooltaan 0,4 litran puhdasvesisäiliö riittää yhdellä täytöllä jopa 60 neliömetrin pinta-alan puhdistukseen.

Sopii kaikille koville lattiamateriaaleille

– Säästeliäs vedenkäyttö ja tehokas kuivaus saavat pesutuloksen vastaamaan kosteudeltaan nihkeämoppausta. Lattia on kuiva lähes saman tien, ilman huolta liukastumisesta tai jalanjäljistä vastapestyllä lattialla. Jopa öljyttyä, vahattua tai lakattua parkettia sekä laminaattia voi pestä rauhallisin mielin, sillä laite ei kastele eikä naarmuta lattioita, toteaa Seppäläinen.

Siivouksen jälkeen lattiapesuri laitetaan säilytykseen telakointiasemaan, jota voi myös käyttää ylläpitopuhdistukseen. Kevyen käytön jälkeen telat voi puhdistaa kaatamalla puhdasta vettä telakointiasemaan ja käynnistämällä laitteen hetkeksi käymään paikallaan. Puhdas- ja likavesisäiliöt voi huuhdella tai pestä halutessaan astianpesukoneessa. Likaantuneet mikrokuitutelat voi laittaa pyykkipussiin ja pestä pesukoneessa 60 asteessa. Telat on helppo irrottaa vetämällä niitä ulospäin sivulle. Kuluneet telat voi myöhemmin vaihtaa uusiin.

Lattiapesurista tulee myyntiin kaksi mallia, jotka ovat teknisiltä ominaisuuksiltaan identtisiä. Perusmalli on keltainen FC 5 -lattiapesuri. Valkoisen FC 5 Premium -lattiapesurin mukana tulee ylimääräinen pari mikrokuituteloja sekä pullo yleispesuainetta. Lattiapesurin kanssa suositellaan käytettäväksi Kärcherin omia pesuaineita, jotka ovat testatusti yhteensopivia laitteen kanssa. Esimerkiksi mäntysuopaa ei saa käyttää, sillä se tukkii laitteen vesikanavat. Valikoimassa on yleispesuaineen lisäksi erilliset pesu- ja hoitoaineet kivi- ja puulattioille.

Tuotetiedot:

• Kärcher FC 5 -lattiapesuri, väri: keltainen, suositushinta 249 €
  • Kärcher FC 5 Premium -lattiapesuri (mukana 2 ylimääräistä mikrokuitutelaa ja pullo yleispesuainetta), väri: valkoinen, suositushinta 259 €
  • Pesuaine lakatuille puulattioille 0,5 litraa, suositushinta 11,90 €
  • Pesuaine öljytyille/vahatuille puulattioille 0,5 litraa, suositushinta 11,90€
  • Yleispesuaine lattiapinnoille 0,5 litraa, suositushinta 9,90 €
  • Pesuaine kivilattioille 0,5 litraa, suositushinta 11,90 €
  • Vaihtotelat, suositushinta 22,90 €

Kärcher Oy
Esa-Pekka Seppäläinen
ep.seppalainen@karcher.fi

Alfred Kärcher GmbH & Co. KG on maailman johtava puhdistuslaitteiden valmistaja, jonka valikoima kattaa kokonaisvaltaiset ratkaisut niin ammattilaisille kuin tavallisille kotitalouksille. Kansainvälinen yhtiö työllistää yli 9600 työntekijää 60 maassa ympäri maailman.

Yhtiön laajaan tuotevalikoimaan kuuluvat mm. painepesurit, imurit, höyrypuhdistimet, ikkunanpesurit, lakaisu- ja siivouskoneet, autonpesukoneet, raskaan ajoneuvokaluston pesuratkaisut.

Suomalainen tytäryhtiö, Kärcher Oy, palvelee Nurmijärvellä sijaitsevasta konttorista käsin ammatti- ja yksityisasiakkaita yhdessä valtakunnallisen jälleenmyyjä- ja huoltoliikeverkoston kanssa.

PDF-tiedosto