Turvan maksutulo erinomaisessa kasvussa

Tilinpäätöksen ennakkotiedon mukaan Keskinäisen Vakuutusyhtiön Turvan vakuutusmaksutulo ylitti 100 miljoonaa euroa (101,6 milj. €, vuonna 2013 90,5 milj. €) eli kasvua oli 12,2 prosenttia. Yhtiön vakavaraisuus jatkoi myös kasvuaan 72,7 miljoonaan euroon. Turvan vakavaraisuus ylittää reilusti ensi vuonna voimaan astuvat uudet Solvenssi 2 -vakavaraisuusvaatimukset.

– Hyvä kasvu taantuman aikana osoittaa ainakin sitä, että liiketoimintamme ydin eli yhteistyö ammattiliittojen kanssa ja tuotteiden ja palveluiden suuntaaminen palkansaajakenttään on onnistunut valinta, sanoo Turvan toimitusjohtaja Minna Metsälä.

Kokonaistulos vuodelta 2014 oli 9,3 miljoonaa euroa (6,7 milj. € vuonna 2013). Kokonaistuloksesta suurin osa tuli maltillisesta, mutta onnistuneesta sijoitustoiminnasta. Sijoitusten nettotuotto sitoutuneelle pääomalle oli 5,3 %. Myös vakuutustoiminta oli kannattavaa ja vakuutusyhtiön tehokkuutta mittaava yhdistetty kulusuhde oli 98,2 prosenttia.

– Nopea kasvu asettaa aina paineita kannattavuudelle, mutta reilusti alle sadan jäänyt kulusuhteemme kertoo, että kykenimme tuottamaan taloudellista turvallisuutta asiakkaillemme kannattavalla tavalla, Metsälä sanoo.

Turvan myöntämien omistaja-asiakasalennusten määrä oli vuonna 2014 yli 9 miljoonaa euroa.

Turvalla oli jo neljännen kerran peräkkäin suomalaisista vakuutusyhtiöistä tyytyväisimmät yksityisasiakkaat, kertoo vakuutustoimialan puolueeton EPSI Rating -asiakastyytyväisyystutkimus (EPSI Rating 2011,2012, 2013 ja 2014).

Tiedot ovat tilintarkastamattomia ennakkotietoja.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Minna Metsälä, gsm 050 5901 232

• Talous

• keskinäinen vakuutusyhtiö turva
  • tulostiedote
  • turva
  • vakavaraisuus
  • vakuutusyhtiö
  • vakuutus
  • ammattiliitto

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva on valtakunnallinen keskinäinen vahinkovakuutusyhtiö. Keskinäisyys tarkoittaa sitä, että asiakkaat eli vakuutuksenottajat ja takuupääoman omistajat omistavat Turvan. Asiakkaille keskinäisyys näkyy kilpailukykyisinä hintoina, alennuksina ja omistaja-asiakasetuina.

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva on suomalainen yhtiö, jonka palveluvalikoima kattaa kaikki vahinkovakuutukset. Lisäksi välitämme LähiTapiola-ryhmän lakisääteisiä työeläkevakuutuksia sekä vapaaehtoisia henki- ja eläkevakuutuksia. Asiakkaamme ovat pääasiassa kotitalouksia, yhteisöjä ja pk-yrityksiä. Tärkein kohderyhmämme ovat palkansaajaperheet.

Turvan palveluverkosto kattaa koko maan ja vakuutusedustajamme palvelevat joustavasti ja lähellä asiakkaitamme.