Kaverin kanssa parempi tulos

Viime viikolla kuulin taas, miten eräs asiakkaamme kiitteli aluepäällikköämme Kiillon panostuksesta heidän ydintekemiseensä. Kiillon laboratoriossa oli kehitetty aiempaa toimivampi ratkaisu kyseisen asiakkaan prosessiin - tuloksena oli laadukkaampi lopputuote, mutta entistä tehokkaammin tuotettuna.

Juuri tällaiset onnistumiset ovat tämän työn suola. On molemminpuolinen etu, kun asiakkaamme arjen työ sujuvoituu ja viivan alle jää hiukan enemmän.

Asiakas on meille kumppani, joka saa käyttöönsä merkittävän ylimääräisen resurssin: Kiillon kaiken asiantuntemuksen ja kokemuksen liimoista ja liimaamisesta. Asiakas tietää parhaiten oman bisneksensä ja me puolestamme tiedämme parhaiten, miten meidän palvelumme ja tuotteemme siihen tekemiseen loksahtavat. Asiakkaan haasteita on ratkomassa Kiillon tekninen tiimi, joka on yhdistelmä vankkaa teoreettista kemian osaamista, käytännön kokemusta ja asiakasprosessien sekä tarpeiden tuntemusta. Kotimaisena toimittajana Kiilto on lähellä, olemme sitoutunut ja joustava kumppani.

Liima on mainettaan merkittävämpi

Vaarini tapasi sanoa, ettei kannata pilata pienellä. Juuri niin voi kuitenkin käydä, jos prosessiin valitaan liima väärin perustein. Yritykset joutuvat antamaan huomattavia sitoumuksia lopputuotteiden laatuun tai toimivuuteen liittyen – nämä lupaukset kannattaa rakentaa luotettavalle perustalle.

Selvää on, ettei jokainen yritys voi tuntea liimojen ominaisuuksia tai markkinoiden uutuuksia - eikä tarvitsekaan. Tässä kohtaa kannattaa panostaa kumppanuuteen ja kutsua tekemiseen mukaan liimaamisen ammattilainen. Meidän päätyötämme on auttaa asiakasyrityksiä menestymään ja kehittymään omalla alallaan.

Meillä Kiillolla tunnetaan alan uusimmat innovaatiot. Toimintaympäristö muuttuu jatkuvasti, ja tämä luo uusia tarpeita niin asiakkaillemme kuin meillekin. Mielestäni liiman ja siihen liittyvän osaamisen voi nähdä jopa strategisena menestystekijänä teollisuuden tuotantoprosesseissa, vaikka materiaaliostoissa liima harvoin näyttelee suurta roolia.

Tässähän pelaa myös käänteinen logiikka, eli Kiillon palvelujen arvoa voi mitata vältettyjen ongelmien muodossa. Jos lopputuotteessa tai sen tuotannossa ilmenee ongelmia, hintalappu on usein hyvin korkea.

Kehitystyö meillä on jatkuvaa. Uusimpana aluevaltauksena Kiillon laaja kemian osaaminen ja tutkimustyö näkyvät uusina turvallisina tuotteina paloneston ratkaisuissa. Ensimmäiset tuotteet ovat jo saatavilla ja kehitystyötä jatketaan kumppaniemme kanssa.

Kiilto Oy:n asiantuntijat ovat mukana Alihankintamessuilla Tampereella 26.-28.9.2017. Tervetuloa puhumaan juuri sinun yrityksesi ajankohtaisista kuulumisista!

Tomi Takala, liiketoimintajohtaja, Kiilto Oy

• Rakentaminen, kiinteistö