Kotimainen wc-geeliuutuus Kiillolta

Lehdistötiedote   •   Tammi 30, 2018 06:10 EET

KiiltoCleanin kotimainen wc-puhdistusgeeli-sarja on kehitetty käyttäjää ja ympäristöä ajatellen. Joutsenmerkki-tuotteet valmistetaan huolella valituista raaka-aineista Hankasalmella. Sarjasta löytyy myös hajusteeton vaihtoehto.

KiiltoClean lanseeraa uuden wc-geeli-tuotesarjan. Sarjaan kuuluu kolme wc-altaan puhdistustuotetta – sitruksen ja valkoapilan tuoksuiset geelit sekä hajusteeton vaihtoehto.

Tehoaineena on luonnollinen maitohappo, joka poistaa tehokkaasti kalkin ja lian wc-altaasta. Geelien valmistusaineet ovat valtaosin luonnon uusiutuvia raaka-aineita.

”Uusiutuvuus tarkoittaa, että raaka-aineita syntyy luonnossa lisää. Kun uusiutuvia raaka-aineita käytetään vastuullisesti, emme kuluta luonnon kokonaisvaroja”, tuotekehityspäällikkö Tomi Peltonen KiiltoClean Oy:stä kertoo.

Uutuusgeeleillä on Joutsenmerkki, myös käytetyt hajusteet ovat Joutsenmerkin tiukkojen kriteerien mukaisia. Wc-geelien ainesosat on pyritty valitsemaan niin, että ne ovat mahdollisimman vähän ympäristöä kuormittavia – niin tuotantoprosessissa kuin käytön jälkeen viemäriin päädyttyään.

Hajusteettomille tuotteille on kysyntää

Tuoksuherkkyydestä kärsii yhä useampi. Hajusteeton wc-geeli kuuluu KiiltoCleanin Allergia-, Iho- ja Astmaliiton kanssa kehittämään Airi-tuotesarjaan.

”Hajusteallergia ja tuoksuherkkyys ovat melko yleisiä oireita suomalaisilla. Yli 30 prosenttia kansalaisista on tuoksuherkkiä ja jopa 10 prosenttia vakavasti herkkiä, eli oireet vaikuttavat voimakkaasti heidän elämänlaatuunsa”, johtaja Niki Alanko Allergia-, Iho- ja Astmaliitosta kertoo.

”Allergiatunnuksen käyttöoikeuskriteereissä on alusta alkaen ollut vaatimus hajusteettomuudesta. Hajusteettomien siivoustuotteiden etu on siinä, että siivottu tila tuoksuu puhtaalta, ei parfymoidulta. Hajusteiden tarkoitus on usein peittää epämiellyttävien raaka-aineiden hajua, joten kun tuote on hajusteeton, se on valmistettu ammattitaitoisesti kuluttajan terveyttä ja hyvinvointia ajatellen.”

KiiltoClean on suomalainen perheyhtiö, jolla on pitkät perinteet siivousalan asiantuntijana. Tuotteet valmistetaan KiiltoCleanin Hankasalmen tuotantolaitoksella.

Lisätietoja: Markkinointipäällikkö Tiia Rita, KiiltoClean Oy p. 040 723 8360 tiia.rita@kiiltoclean.com

KiiltoClean on Kiilto Family -konserniin kuuluva johtava suomalainen puhtaus- ja hygieniaratkaisujen toimittaja ja kansainvälisesti vahva toimija. Kehitämme ja valmistamme helppokäyttöisiä ja turvallisia kotimaisia tuotteita. Tuotevalikoimaamme kuuluvat pesu-, puhdistus- ja hoitoaineet, hygieniatuotteet, teollisuuskemikaalit sekä siivousvälineet ja -koneet.

KiiltoClean kehittää ja valmistaa tuotteet Suomessa turvallisesti ja vastuullisesti ympäristöstä ja ihmisistä huolehtien. Kotimaisena toimijana tunnemme suomalaiset olosuhteet ja tuotteille asetettavat vaatimukset. Koska sijaitsemme asiakasta lähellä, voimme myös tarjota ainutlaatuisen toimitusvarmuuden. Kehitämme jatkuvasti tuotteitamme ja palveluitamme yhdessä asiakkaidemme kanssa.

KiiltoClean – Hyvinvointia puhtaudesta

Kommentit (0)