Kevään uutuuksia Skandiformilta

Kevään Skandiform-uutuuksia ovat monipuolinen moduulisohva Spino, Modulor-pöytä sekä Deli-tuoli.

SPINO MODUULISOHVA – DESIGN: STEFAN BORSELIUS

“Halusin luoda sohvan joka mukautuu kooltaan ja muodoltaan erilaisiin tiloihin toiveen mukaisesti. Perusmoduuli ilman jalkoja, muoto joka on viehättävä katsoa edestä ja takaa, modulaariset palat jotka voi liittää toisiinsa. Tuloksena Spino, joka tarkoittaa esperantoksi selkärankaa. Yksilölliset moduulit on saatavana monen värisinä ja voidaan yhdistellä pyöreiksi sohviksi tai vapaamuotoisiksi, mielikuvitusta ruokkiviksi kiemuroiksi. Spino päästää luovuuden irti.” /Stefan Borselius

MODULOR PÖYTÄ – DESIGN: CLAESSON KOIVISTO RUNE

“Arkkitehti Le Corbusier kehitti oman mitta-asteikon jota hän kutsui Modulor-järjestelmäksi. Se perustui ihmiskehon mittasuhteisiin ja tarkoituksena oli luoda työkalu hyvän muotoilun ja arkkitehtuurin tueksi. Skandiformin Modulor-pöytä perustuu samalla tavoin muutamaan helppoon avainkomponenttiin – jalka, liitos ja palkki, ja lisäksi kansilevy, tietysti. Modulorin profiilien ja pöytälevyjen ulottuvuudet voidaan helposti muokata virtuaalisesti haluttuun muotoon ja mittasuhteeseen, kuten hyvän designin ja arkkitehtuurin työkalu.

Pöydän vahvuus – kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti – on sen yksityiskohdissa. Pursotetut jalat kohtaavat valetut liitokset, jotka kohtaavat pursotetut palkit, jotka kohtaavat muotoon hiotut pöytälevyn reunat… Näiden tarkkojen yksityiskohtien ja harmonisten mittasuhteiden sekä yksilöllisten muotojen takana on enemmän kuin 1000 tuntia omistautunutta työtä muotoilijoilta ja tuotekehittäjiltä.” /Claesson Koivisto Rune

DELI TUOLI – DESIGN: THOMAS PEDERSEN

“Deli-tuolin taustalla oli pyrkimys luoda viehättävä, pinottava tuoli jossa on orgaanisesti muotoiltu istuin, muoto ja mukavuus, joka kutsuu istujan viipymään hieman pitempään.

Kehon orgaaninen muoto on tärkeä inspiraation lähde monelle kalusteelleni, eikä Deli ole poikkeus.

Perustava ajatus, johon idea pohjautuu, on verhoiltavan osan – integroitu istuin, ristiselkää ja lannetta tukeva tyyny – tarjoama hyvä tuki istuttaessa pöydän ääressä, nojattaessa eteenpäin ruokaillessa tai työskennellessä.  Muovinen istuinkehä, joka pitää verhoiltua istuinta syleilyssään, tukee selkää ja tarjoaa istujan käsille luontevan lepopaikan ja mahdollisuuden istua rennosti.

Delin rakenne, tukeva, muovinen istuinkehä joka ympäröi verhoiltua istuinta, ei ainoastaan anna tuolille kevyttä, ilmavaa olemusta, vaan tekee aukotuksen avulla tuolista helposti pinottavan.

Ilmaisurikas Deli on mukava ja antaa paljon valinnanvapautta istuma-asentoon. Pinottava muoto ja useat jalustamallit tekevät siitä ihanteellisen istuinsarjan moneen tilanteeseen – ruokailutilaan, tasokkaaseen kahvilaan, auditorion tyyliseen neuvottelutilaan ja moneen muuhun tarkoitukseen.” /Thomas Pedersen

Tuotteet esiteltiin yleisölle Tukholman kansainvälisillä sisustusmessuilla 4.-8. helmikuuta.

Skandiform-tuotteiden myynti ja markkinointi Suomessa: Kinnarps Oy, www.kinnarps.fi

Lisätiedot ja kuvat:
Liselott Bergholm-Slotte, markkinointipäällikkö, Kinnarps Oy
puh. 0207 561 200
s-posti: etunimi.sukunimi(at)kinnarps.fi

• Arkkitehtuuri

• toimistokalusteet
  • työympäristö
  • skandifom
  • kalusteet
  • sisustaminen

Kinnarps Oy on suomalainen perheyhtiö, joka toimittaa sisustamisen kokonaisratkaisuja toimisto- ja julkitiloihin. Koko toimitusketjun työtä määrittävät korkea laatu ja ympäristöystävällisyys – aina raaka-aineiden hankinnasta kalusteratkaisun toteuttamiseen saakka. Kinnarps Oy:n liikevaihto on n. 15 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää noin 50 henkilöä. Yhtiö on Perheyritysten liiton sekä Suomen Yrittäjien jäsen. Kansainvälinen Kinnarps-konserni on Euroopan johtava työympäristön kalustaja. Toiminta ulottuu 40 maahan ja konsernin palveluksessa on n. 2 700 työntekijää.

Liselott Bergholm-Slotte

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointipäällikkö 0207 561 200