L’Oréal jo neljäntenä peräkkäisenä vuotena johtava ympäristövastuullinen yritys - A-luokitus kaikissa kolmessa CDP-kategoriassa

L’Oréal jo neljäntenä peräkkäisenä vuotena johtava ympäristövastuullinen yritys

– A-luokitus kaikissa kolmessa CDP-kategoriassa.

L’Oréal nimettiin CDP:n vertailussa yhdeksi maailman ympäristövastuullisimmaksi yritykseksi jo neljäntenä peräkkäisenä vuotena. Kansainvälisen, voittoa tavoittelemattoman CDP-organisaation vuosittain tekemää arviointia pidetään johtavana standardina yritysten ympäristövaikutusten läpinäkyvyydelle.

L’Oréal-konserni ylsi A-listalle kaikissa kolmessa CDP:n arviointikategoriassa, jotka ovat Ilmasto, Vesi ja Metsä. Vertailuun osallistui 8 400 yritystä, joista L’Oréalin lisäksi vain viisi muuta yritystä pääsi parhaiksi arvioitujen A-listalle. Lisäksi L’Oréal oli ainoa yritys, joka on saavuttanut tripla-A-sijoituksen jo neljänä peräkkäisenä vuotena.

Saavutettu menestys on seurausta L’Oréalin kunnianhimoisesta ja pitkäjänteisestä työstä vähentää hiilipäästöjä, torjua hankintaketjuunsa liittyvä metsäkatoa ja huolehtia vesitaloudesta. Näiden toimien myötä yritys on kehittynyt esimerkilliseksi vastuullisen yritystoiminnan harjoittajaksi.

”Olemme äärimmäisen kiitollisia saamastamme tunnustuksesta; sijoittumisesta ainoana yrityksenä kaikille kolmelle CDP:n A-listalle jo neljäntenä peräkkäisenä vuotena. Olemme jo usean vuoden ajan tehneet perustavanlaatuista työtä kehittääksemme yrityksemme toimintaa vastuullisemmaksi. Nyt saatu tunnustus on seuraus tiimiemme tinkimättömästä asenteesta niitä äärimmäisen kunnianhimoisia tavoitteita kohtaan, jotka asetimme vuonna 2013, osittain Sharing Beauty With All -vastuullisuusohjelmamme puitteissa. Voimme toki olla ylpeitä saavutuksistamme, mutta emme jää lepäämään laakereillamme. Jatkamme ponnistelujamme pienentääksemme ympäristövaikutustamme sen mukaisesti, mitä tutkijat vaativat ja planeettamme hyvinvointi edellyttää. Moraalinen vastuu ja vallitsevien olosuhteiden huomioiminen viitoittavat yrityksemme tietä kohti menestystä”, sanoo L’Oréalin toimitusjohtaja Jean-Paul Agon.

”Onnittelut kaikille yrityksille, jotka tänä vuonna ylsivät CDP:n A-listoille. Nämä ympäristövastuullisesti ja läpinäkyvästi toimivat yritykset ovat malliksi muille. Ilmastonmuutos, metsäkato ja vesitalous asettavat liiketoiminnalle laajan kirjon uhkia – jos kohta myös mahdollisuuksia – joiden ratkaisemisessa yksityissektorilla on keskeinen rooli. A-listalle noteeratut yritykset ovat edelläkävijöitä niin vastuullisuudessa kuin ympäristöriskien hallinnassa; ne ovat talouselämän menestyjiä nyt ja tulevaisuudessa”, sanoo CDP:n toimitusjohtaja Paul Simpson.

Tänä vuonna yli 8 4000 yritystä vastasi CDP:n kyselyyn riippumatonta arviointia varten. Yrityksille annettiin arvosanat A–D sen mukaan, miten kattavasti ne vastasivat kysymyksiin ja miten yrityksen toiminnassa on otettu ympäristövaikutukset huomioon esimerkiksi kunnianhimoisten vastuullisuustavoitteiden muodossa. Vastaamatta jättäneille tai puutteelliset tiedot toimittaneille yrityksille annettiin arvosana F.

Lisätietoja: https://www.cdp.net/en/companies/companies-scores

L’Oréal

L'Oréal on omistautunut kauneudelle yli 100 vuoden ajan. Yrityksen ainutlaatuinen portfolio sisältää 36 erilaista, toisiaan täydentävää kansainvälistä brändiä. Vuonna 2018 L'Oréal-konsernin myynti ylsi 26,9 miljardiin euroon ja yrityksellä oli maailmanlaajuisesti 86 000 työntekijää. Maailman johtava kauneusalan yritys on kattavasti edustettuna marketeissa, tavarataloissa, apteekeissa, kampaamoissa, tax free -liikkeissä, brändikohtaisissa erikoisliikkeissä ja verkkokaupassa.

L'Oréalin strategian ydin on tutkimus- ja tuotekehitystyö, josta vastaa asialleen omistautuva 4 000 henkilöä käsittävä tutkijatiimi. Vuoteen 2020 yltävä Sharing Beauty with All -vastuullisuusohjelma asettaa kunnianhimoiset kehitystavoitteet koko L’Oréal-konsernin arvoketjulle.

Lisätietoja: https://mediaroom.loreal.com/

Sharing Beauty with All

Vuonna 2013 aloitettu ja vuoteen 2020 yltävä Sharing Beauty with All -ohjelma sisältää L’Oréal-konsernia koskevat vastuullisuussitoumukset ja koskee yrityksen koko arvoketjua. Vastuullisuusohjelmassa on huomioitu kaikki yhteiskuntaan ja ympäristöön kohdistuvat vaikutukset, joita yritystoiminta – tuotekehityksestä jakeluun, raaka-ainehankinnasta valmistukseen – aiheuttaa. Vuosittain L’Oréal raportoi kehityksestä mitattavasti ja läpinäkyvästi. L’Oréal-konserni tunnetaan yhtenä maailman vastuullisimmin toimivista yrityksistä.

Lue lisää: www.loreal.com/loreal-sharing-beauty-with-all

CDP

CDP on kansainvälinen voittoa tavoittelematon organisaatio, joka kannustaa yrityksiä ja valtioita toimiin kasvihuonekaasupäästöjen pienentämiseksi, vesitalouden turvaamiseksi ja metsien suojelemiseksi. Parhaaksi ilmastoraporttien laatijaksi arvioitu CDP kannustaa yrityksiä tekemään suunnitelmia ja toimimaan ympäristön hyväksi. CDP:n yhteistyökumppaneina toimivat institutionaaliset sijoittajat, joiden sijoitusten arvo on 96 biljoonaa Yhdysvaltain dollaria.

Vuoden 2019 listaukseen kerättiin ympäristöriskeihin liittyviä tietoja yli 8 400 yritykseltä, joiden osuus maailmantaloudesta on yli 50 %. Lisäksi tietoja antoivat yli 920 hallinnollista aluetta. CDP:llä on yksi maailmaan laajimmista tietokannoista, joka kertoo miten yritykset ja valtiot toimivat ympäristön hyväksi.

Lisätietoja: tarja.kuusela@loreal.com

• Ympäristö, energia

L’Oréal Finland Oy on Suomen johtava kosmetiikkayritys, jonka toimintaan kuuluvat päivittäiskosmetiikka- ja kampaamotuotteet, selektiiviset kosmetiikkasarjat sekä apteekkikosmetiikka. Tuotteemme edustavat alansa huippua, innovatiivista teknologiaa, kauneutta ja hyvinvointia.