L’ORÉAL KÄYNNISTI AVUSTUSOHJELMAN KORONAVIRUSTA VASTAAN

Lehdistötiedote 17.4.2020

L’ORÉAL KÄYNNISTI AVUSTUSOHJELMAN KORONAVIRUSTA VASTAAN

L’Oréal-konserni on käynnistänyt eurooppalaisen avustusohjelman tukeakseen eri tahoja taistelussa koronavirusta vastaan: sairaaloita, hoivakoteja ja apteekkeja, jotka työskentelevät eturintamassa hillitsemässä koronaviruksen leviämistä. Päivittäistavarakaupan yhteistyökumppaneita, jotka huolehtivat kuluttajien perustarpeista. Pieniä ja keskisuuria kampaamoita, kosmetiikkamyymälöitä sekä muita alan yrityksiä, joiden liiketoiminnan pandemia on romahduttanut. Järjestöjä, joiden vastuullinen ja haastava avustustyö tarvitsee tukea nyt enemmän kuin koskaan.

Toukokuun aikana valmistamme ja lahjoitamme yhteistyökumppaneillemme 14 miljoonaa kappaletta käsidesigeeliä. Jäädytämme saatavamme 75 000 kampaamoltamme globaalisti siihen asti, kunnes nämä saavat liiketoimintansa jälleen käyntiin. Lahjoitamme Kansainväliselle Punaiselle Ristille miljoona euroa työhön kaikkein heikoimmassa asemassa olevien auttamiseksi.

L’ORÉAL NORDICS tukee paikallisia hankkeita auttamalla yhteistyökumppaneitaan, terveydenhoitoalan toimijoita, apteekkeja, asiakkaita sekä alihankkijoita Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.

L’Oréal-konsernin tuotantolaitokset aloittivat käsidesigeelin valmistuksen maaliskuussa. Tuotantoa kasvatetaan merkittävästi lähiviikkoina, jotta se vastaa kysyntää. Tällä hetkellä käsidesiä valmistaa 21 tehdasta (pian 28) 18 maassa.

• Tukemme terveydenhoitoalan ja apteekkien henkilökunnalle: La Roche-Posay toimittaa pohjoismaisille yhteistyöapteekeille käsidesigeeliä. Nämä tahot ovat päivittäisessä eturintamassa taistelussa koronaviruksen torjumiseksi ja pandemian suitsimeksi.
  • 20 000 käsidesipulloa lahjoitetaan pohjoismaisille terveydenhoitoalan ja apteekkien työntekijöille.
  • Tukemme päivittäistavarakaupalle: Garnier toimittaa käsidesigeeliä ilmaiseksi pohjoismaisille päivittäistavarakaupoille, jotta niiden kuluttajien perustarpeiden toteuttamiseksi työskentelevä henkilökunta voi suojella itseään noudattamalla suositeltuja varotoimenpiteitä. Maailmanlaajuisesti Garnier lahjoittaa miljoona käsidesipulloa. Lisäksi Garnier tukee kansainvälisen Punaisen Ristin työtä haavoittuvimpien COVID-19-potilaiden auttamiseksi miljoonalla eurolla.
  • 40 000 käsidesipulloa lahjoitetaan pohjoismaisille päivittäistavarakaupoille.
  • Tukemme jakeluverkostomme pienille ja keskisuurille yrityksille: L’Oréal on pidentänyt koronakaranteenin takia toimintansa keskeyttäneiden pienten kampaamojen ja kosmetiikkaliikkeiden maksuaikoja aina siihen asti, kunnes kyseiset yritykset saavat liiketoimintansa jälleen käyntiin.
  • Maksuaikajärjestely koskee tällä hetkellä 2 800 yrittäjää Pohjoismaissa ja 75 000 asiakasta maailmanlaajuisesti.
  • Tukemme alihankkijoille, joiden toimintaa koronavirus on eniten haitannut:
  • L’Oréal maksaa välittömästi, ilman maksuaikaa, laskunsa noin 300 pienelle pohjoismaiselle alihankkijalle.

L’ORÉAL-KONSERNIN GLOBAALI AVUSTUSOHJELMA LUKUINA:

• 3 300 tonnia käsidesigeeliä valmistettu huhtikuun puoliväliin mennessä
  • 5 500 tonnia / noin 39 miljoonaa pulloa käsidesiä valmistetaan toukokuun loppuun mennessä

o Lahjoitettavaksi 2 400 tonnia / 14 miljoonaa pulloa (noin 44 % koko tuotantomäärästä)

o Myytäväksi alennetulla hinnalla: 3 000 tonnia / 25 miljoonaa pulloa

• 21 tehdasta – pian 28 – valmistaa käsidesiä 18 maassa
  • Maksuaikajärjestely 75 000 kampaamolle (Eurooppa ja Latinalainen Amerikka)
  • 55 800 työntekijää etätöissä huhtikuun alussa
  • 100 % L’Oréalin työpaikoista säilyy
  • 100 % kiinteistä palkoista pysyy ennallaan

”Tämän poikkeuksellisen kriisin keskellä haluan ilmaista kiitollisuuteni ja tukeni kaikille niille, jotka omalla panoksellaan taistelevat pandemiaa vastaan. Meidän velvollisuutemme on tukea taistelua täällä Pohjoismaissa kaikin mahdollisin tavoin, ja on todella kannustavaa nähdä, miten innostuneesti ja sitoutuneesti kollegamme ja yhteistyökumppanimme haluavat tehdä hyvää. Tärkeintä juuri nyt on huolehtia työntekijöidemme, asiakkaidemme sekä yhteistyökumppaneidemme turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Jatkamme työtä hellittämättä vähentääksemme kriisin vaikutuksia”, sanoo Tomas Hruska, Country Managing Director Nordics.

L’Oréal-konserni

L'Oréal on omistautunut kauneudelle jo yli 100 vuoden ajan. Yrityksen ainutlaatuinen portfolio sisältää 36 erilaista, toisiaan täydentävää kansainvälistä brändiä. Vuonna 2019 L'Oréal-konsernin myynti oli 29,87 miljardia euroa ja yrityksellä oli maailmanlaajuisesti 88 000 työntekijää. Maailman johtava kauneusalan yritys on kattavasti edustettuna päivittäistavaraliikkeissä, tavarataloissa, apteekeissa, kampaamoissa, tax free -myymälöissä, brändikohtaisissa erikoisliikkeissä ja verkkokaupassa.

L'Oréalin strategian ydin on tutkimus- ja tuotekehitystyö, jonka parissa työskentelee 4 100 henkilöä. Sharing Beauty with All -vastuullisuusohjelma asettaa kunnianhimoiset kehitystavoitteet koko L’Oréal-konsernin arvoketjulle. Lisätietoja: https://mediaroom.loreal.com/

L'ORÉAL Nordics: neuvonta@loreal.com

www.loreal.com – seuraa meitä Twitter @Loreal

"This press release does not constitute an offer of sale or solicitation of an offer to purchase L'Oréal shares.

This press release may contain forecast information. While the Company believes that these statements are based on reasonable assumptions as of the date of publication of this press release, they are by nature subject to risks and uncertainties which may lead to a discrepancy between the actual figures and those indicated or suggested in these statements.”

Maria Mossenberg - Tel.: +46 (0)7 65 36 5269 – maria.mossenberg@loreal.com

Hannah Moström-Tel.: +46 (0) 76 -536 54 64 - hannah.mostrom@loreal.com

Tarja Kuusela - tarja.kuusela@loreal.com

• Terveys, sairaanhoito, lääketiede

L’Oréal Finland Oy on Suomen johtava kosmetiikkayritys, jonka toimintaan kuuluvat päivittäiskosmetiikka- ja kampaamotuotteet, selektiiviset kosmetiikkasarjat sekä apteekkikosmetiikka. Tuotteemme edustavat alansa huippua, innovatiivista teknologiaa, kauneutta ja hyvinvointia.