Lakukakun koristelukisa 2017

Kuka luo ja koristelee omaperäisimmän kakun tämän vuoden festivaaleilla? Lakritsi- & Salmiakkifestivaalien uusi lakritsikakun koristelukilpailu alkaa Instagramissa ja huipentuu festivaaleihin 11.–12. marraskuuta Helsingin Wanhassa Satamassa.

Haluatko tuoda lakritsikakkusi näytteille tämän vuoden lakritsifestivaaleille? Leivo ja koristele kakkusi, kuvaa se ja jaa kuvasi Instagramissa kilpailun hashtageilla. Tämän jälkeen raati valitsee kymmenen finalistia, jotka saavat esitellä kakkunsa tapahtumassamme. Festivaaleilla yleisö valitsee näiden joukosta voittajan. Jokainen finalisti saa kaksi lippua festivaaleille.

Näin kilpailet finaalipaikasta:
1. Koristele kakku lakritsilla tai salmiakilla, tai näiden yhdistelmällä.
2. Ota kakusta kuva.
3. Jaa kuva Instagramissa viimeistään 31. lokakuuta, käytä hashtageja
#lakukakku
#koristelukisa
#lakritsijasalmiakkifestivaalit

Kilpailun tuomareina toimivat Minna Keto (www.minnabakes.com), Taru Kostet (www.confetti.fi), Jinna Lappalaisen (drsugars.blogspot.fi) sekä festivaalijohto.

Voittaja saa 100€ arvoisen Confetti-lahjakortin Suomen suurimpaan leivonta- ja juhlatarvikeliikkeeseen. Voittajakakun kuva julkaistaan Lakritsi- & Samiakkifestivaalien ruotsalaisten festivaalien ohjelmalehtisessä. Lakritsfestivalen-tapahtuma järjestetään Tukholmassa 14.- 15. huhtikuuta 2018. Voittaja saa myös laivamatkan sekä sisäänpääsyliput kahdelle henkilölle festivaaleille.

Onnea kilpailuun!

Lakukakun koristelukisa 2017
Kiinnostus lakritsin ja salmiakin käyttöön leivonnaisissa on kasvanut huimasti, ja tästä syystä Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit järjestävät Lakukakun koristelukisan 2017. Tarkoituksena on vuosittaisen festivaalin järjestämisen lisäksi myös inspiroida ja lisätä tietämystä lakritsin ja salmiakin eri käyttöalueista.

Kilpailusäännöt
Kilpailuun osallistuminen edellyttää seuraavaa:

• Sekä harrastelijat että ammattilaiset saavat osallistua kilpailuun.
  • Kakku tulee koristella lakritsilla tai salmiakilla, tai näiden yhdistelmällä.
  • Kilpailun hashtageja tulee käyttää Instagramin postausten yhteydessä, ja postaus on tehtävä viimeistään 22. lokakuuta.
  • Finalistien tulee jättää kakkunsa tapahtumapaikalle viimeistään klo 8.30 lauantaina 11. marraskuuta. Kakun saa hakea pois aikaisintaan klo 17.00 sunnuntaina 12. marraskuuta.
  • Kakkua ei tarvitse täyttää, koska sitä ei maistella eikä makua arvostella, mutta finalistien tulee esittää kakun resepti. Tekokakku (ei syötävä kakku) on paras vaihtoehto kahden päivän kestävän näyttelyn aikana.
  • Kakun alimman kerroksen halkaisija saa olla korkeintaan 35 cm johtuen näyttelyn kylmälevyjen koosta.
  • Lakritsi- & Salmiakkifestivaaleilla on oikeus käyttää kuvia voittajakakusta ja sen ohjetta sosiaalisessa mediassa sekä jakaa näitä lehdistölle.
  • Kävijät voivat äänestää kakkuja klo 12 saakka sunnuntaina 12. marraskuuta. Palkinnon jako tapahtuu klo 14.30.
  • Voittaja maksaa itse mahdollisesti voitosta perittävän veron.