Liput vuoden lakritsijuhlaan ovat myynnissä nyt

”29.–30. lokakuuta on taas aika juhlia lakritsia, ja nostaa se arjesta juhlaan”, kertoo festivaalijärjestäjä ja lakritsin asiantuntija Tuija Räsänen. Viime vuonna Helsingin festivaaleilla kävi 3200 henkilöä, mikä oli kaksinkertainen määrä edellisvuoden kävijämäärään verrattuna. Tämän vuoden festivaaleille ennustetaan uutta ennätystä kävijämäärässä. Liput tulevat myyntin tänään.

Suomen vuotuinen lakritsin ja salmiakin juhla, Lakritsi– & Salmiakkifestivaalit, järjestetään taas Wanhassa Satamassa Helsingin Katajanokalla 29.–30. lokakuuta. Festivaalit pidetään tänä vuonna kolmannen kerran, ja tämänkin vuoden pääsponsorina toimii Fazer.

”Tämän vuoden uutuuksia ovat muun muassa lakritsi- ja olutpruuvi sekä katuruokaa lakritsilla”, kertoo Räsänen. Vuodesta 2009 lähtien hän on järjestänyt myös vuotuiset festivaalit Tukholmassa. Nämä ovat vuosien myötä kasvaneet maailman suurimmaksi lakritsijuhlaksi, ja kävijämäärä vuonna 2016 oli 11 000 henkilöä.

Molempien festivaalien tavoitteena on jakaa lakritsi-iloa, yhteenkuuluvuutta ja tietoa. Festivaalit inspiroivat käyttämään lakritsia uusilla tavoilla. Jo nyt sekä media että näytteilleasettajat ovat olleet erittäin kiinnostuneita tämän syksyn Helsingissä pidettävistä festivaaleista.

”Festivaaleilla voi maistella sekä uutuuksia että perinteisiä lakritsituotteita. Tämän lisäksi kävijöille järjestetään paljon erilaisia tapahtumia, kuten taidetyöpajoja, näyttelyitä, maistiaisia, kilpailuja ja esiintymisiä”, kertoo Räsänen.

Lakritsi- & Salmiakkifestaivaalien liput tulevat myyntiin 11. elokuuta. Samanaikaisesti 29.– 30. lokakuuta Wanhassa Satamassa järjetetään myös Koti ulkomailla – messut.

Lippulinkki festivaalikävijöille: www.lyyti.in/lakritsijasalmiakkifestivaalit2016
Lippulinkki lehdistölle/bloggaajille: www.lyyti.in/lehdisto2016

• lakritsi- & salmiakkifestivaalit
  • salmiakki

Lakritsi- ja salmiakkifestivaalit

Tukholmassa ja Helsingissä vuosittain järjestettävien Lakritsifestivaalien tavoitteena on levittää lakritsin ilosanomaa, luoda yhteisöllisyyttä ja jakaa tietoa.

Liitetyt tapahtumat