​Kiihdytetty oppiminen tuli Suomeen jäädäkseen ja laajentaa reviiriään ─ Academy toteuttaa LeaseGreenille räätälöidyn energiatehokkuuden koulutusohjelman

Suomen johtava energiapalveluyhtiö LeaseGreen kasvaa ja kansainvälistyy kovaa vauhtia. Yhtiö vastaa nykyiseen kysyntään ja tulevaisuuden merkittävän potentiaalisen kasvun vaatimuksiin aloittamalla oman koulutusohjelmansa Academyn kanssa. Tämä ainoastaan LeaseGreenin tarpeisiin suunniteltu kurssi on ainutlaatuinen Suomessa, sillä vastaavaa vain yhdelle yritykselle räätälöityä ohjelmaa ei ole energiatehokkuuden ja tekniikan alalla aiemmin toteutettu. Tulevaisuuden koulu Academy toi Suomeen 12 viikon kiihdytetyn oppimisen menetelmään perustuvan intensiivikoulutuksen, jolla ratkotaan monialaiseen osaajatarpeeseen liittyviä ongelmia. Haku LeaseGreenin historialliselle kurssille alkoi maaliskuun alussa.

Päästöjen pienentäminen, kiinteistöjen energiatehokkuus, viimeisin teknologia, yhteiskuntavastuu ja kiihdytetyn oppimisen aiheuttama koulutusalan murros. Näiden tärkeiden asioiden yhdistäminen muuttaa Suomea maaliskuusta alkaen.

LeaseGreen suunnittelee ja toteuttaa suurten kiinteistöjen modernisointeja tähtäimenä kehittää energiatehokkuutta sekä työpaikoilla että kodeissa. Academyn kanssa räätälöity luokka energiatehokkuuden koulutusohjelmaan työllistää kaikki mukaan valitut suoraan LeaseGreenille eri rooleihin.

Suomen Academyn toimitusjohtaja Jukka Pulkkinen arvostaa LeaseGreenin rohkeutta ja ennakkoluulottomuutta.

"On hienoa, että LeaseGreen lähtee mukaan heille uuteen konseptiin. He ovat tiedostaneet, että tulevaisuuden huippuosaajia löytyy myös muilta kuin perinteisiltä koulutuslinjoilta", Pulkkinen toteaa.

Viime vuonna Suomen vuoden nuoreksi yrittäjäksi palkittu LeaseGreenin toimitusjohtaja Tomi Mäkipelto puolestaan näkee Academyssa paljon yhteneväisyyksiä oman yhtiönsä kanssa.

"Academy on meidän lailla luonut murrosta toimialaansa ja tuonut markkinaansa täysin uuden tavan toimia. Haluamme olla innovatiivisia, mistä äskettäin lanseeraamamme Energiaremontti on hyvä esimerkki. Pienennämme asiakkaidemme hiilijalanjälkeä talo kerrallaan ja samalla Suomen kansallisvarallisuuden arvo kasvaa. Energiaremontteja tehdään kiihtyvällä tahdilla, ja tämä edellyttää luonnollisesti paljon osaavia tekijöitä", Mäkipelto valottaa yhteistyön taustoja.

Sekä Pulkkinen että Mäkipelto painottavat jatkuvuuden ja pitkäjänteisyyden merkitystä alkavan yhteistyön kulmakivenä.

"Emme ole myyneet Academya sillä, että ohjelmamme tuottaisi valmiita asiantuntijoita 12 viikossa. Me löydämme ne ihmiset, joilla on sekä kykyä oppia että halua aloittaa elinikäisen oppimisen matka. Academy toimii ponnahduslautana tälle matkalle", Pulkkinen korostaa.

"Me LeaseGreenillä uskomme pitkäjänteiseen työhön niin ammattilaisena kehittymisessä kuin asiakkaille tarjottavissa ratkaisuissamme. Olemme sitoutuneet kasvattamaan Academysta meille tulevat henkilöt toimialamme huippuosaajiksi. Pitkässä juoksussa löydämme tätä kautta juuri meidän tarpeisiin sopivia energiatehokkuuden osaajia", Mäkipelto linjaa.

Academy ja LeaseGreen ovat toimialojensa suunnannäyttäjiä, jotka luottavat suomalaiseen osaamiseen ja jakavat yhteiset arvot vahvasta yhteiskuntavastuusta. Suomen energiaremonttia ei voi siirtää Intiaan, se työ tehdään täällä nyt ja myös tulevaisuudessa.

• yhteistyö
  • koulutus
  • rekrytoinnit
  • energiatehokkuus

LeaseGreen on Suomen johtava energiapalveluyhtiö. Yhtiön palveluksessa työskentelee Suomessa ja Ruotsissa yli 50 talotekniikan asiantuntijaa ja se tarjoaa työtä noin 300 kiinteistöammattilaisen verkostolle. LeaseGreenin kehittämälle palvelumallille on myönnetty useita julkisia tunnustuksia. Yhtiön pääomistajat Tomi Mäkipelto ja Juho Rönni palkittiin syksyllä 2017 vuoden nuorina kasvuyrittäjinä.

Academy pähkinänkuoressa

Ohjelma kouluttaa mukaan valitut henkilöt uuteen ammattiinsa vain 12 viikossa. Rekrytointiprosessissa painotetaan henkilöiden kognitiivisia kykyjä sekä motivaatiota.

Substanssiosaamisen lisäksi Academy tarjoaa Soft Skills -koulutusta viestintä- ja myyntitaidoista, projektien vetämisestä sekä ketteristä menetelmistä. Koulutus on valituille henkilöille maksuton ja mukaan päässeille taataan työllistyminen, taustasta riippumatta.