LeaseGreenin johto uudistuu: Thomas Luther toimitusjohtajaksi

LeaseGreen uudistaa ja vahvistaa johtajistoaan. Uutena toimitusjohtajana aloittaa 1.12.2019 Thomas Luther, ja nykyinen toimitusjohtaja Tomi Mäkipelto siirtyy vastaamaan yhtiön palvelukehityksestä ja asiakkuuksista. Muutoksen tavoitteena on lisätä resursseja LeaseGreenin kasvun johtamiseen, palvelun kehittämiseen ja asiakastyytyväisyyden jatkuvaan parantamiseen.

”Näen LeaseGreenissä nuorekkaan, energisen ja todella osaavan kasvuyrityksen, jolla on poikkeuksellisen merkityksellinen missio”, sanoo Thomas Luther.

”LeaseGreen tulee mullistamaan energiatehokkuusliiketoiminnan. Olen innoissani mahdollisuudesta lähteä mukaan kehittämään yhdessä yhtiön ammattilaisten ja asiakkaiden kanssa palvelualustaa, joka tukee entistäkin paremmin meidän asiakkaidemme menestymistä. Energiatehokkuuden parantaminen on suuri mahdollisuus, joka avaa yrityksille tien taloudellisesti tehokkaampaan ja vastuullisempaan liiketoimintaan.”

Thomas Luther on 42-vuotias KTM, tuotantotalouden insinööri ja LeaseGreenin hallituksen jäsen. Luther johti viime vuoteen saakka teollisuuden kunnossapitoon erikoistunutta Sataservice-yritystä, joka myytiin ruotsalaiselle Quantille. Lutherin aikana Sataservicen liikevaihto kaksinkertaistui, ja yritys kehittyi alansa johtavaksi toimijaksi. Aiemmin hän on toiminut johtajana muun muassa Metsossa ja Nokiassa.

”Kaikki lähtee ihmisistä”, Luther sanoo.

”Siksi yrityksen työntekijät ovat minulle nimenomaan ihmisiä eivätkä henkilöitä. Jaan LeaseGreenin arvopohjan, joka lähtee siitä, että saamme yhdessä paljon enemmän aikaan, kun välitämme aidosti toisistamme ja toimimme avoimesti ja rehellisesti.”

Tomi Mäkipelto ja Juho Rönni perustivat LeaseGreenin vuonna 2013. Yhtiö on kasvanut nopeasti, ja se saavutti viime vuonna 30,5 miljoonan euron liikevaihdon. Mäkipelto luovuttaa joulukuussa toimitusjohtajan tehtävät luottavaisena Thomas Lutherin käsiin:

”Esitimme Juho Rönnin kanssa LeaseGreenin hallitukselle tätä muutosta ja olemme sitoutuneet jatkamaan täysillä työtä yhtiön hyväksi. LeaseGreenin perustajina ja merkittävinä omistajina olemme todella iloisia siitä, että saamme Thomaksen mukaan tiimiin. Hänestä tulee rautainen kapteeni yhtiön seuraavalle kasvuloikalle.”

LeaseGreen on Suomen johtava energiapalveluyhtiö. Yhtiön palveluksessa työskentelee Suomessa ja Ruotsissa yli 80 talotekniikan asiantuntijaa, ja se tarjoaa työtä noin 400 kiinteistöammattilaisen verkostolle. LeaseGreenin kehittämälle palvelumallille on myönnetty useita julkisia tunnustuksia. Yhtiön perustajat Tomi Mäkipelto ja Juho Rönni palkittiin syksyllä 2017 vuoden nuorina kasvuyrittäjinä.

Thomas Luther

Toimitusjohtaja +358 40 534 4256