SUOMALAISET PERHEYRITYKSET YHTEISTYÖHÖN PAREMPIEN VÄLIPALOJEN PUOLESTA

Lejos Oy ja Lankoski Oy:n Ullan Pakari -leipomo ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen 9.3.2018. Yhteistyön tavoitteena on kehittää, valmistaa ja markkinoida suomalaiseen makuun sekä mahdollisimman moneen ruokavalioon sopivia leipomotuotteita sekä kotimaahan että mahdollisesti vientimarkkinoille.

Lejoksen kuluttajalähtöinen tuotekehitys, valtakunnallinen tehokas myynti- ja markkinointiorganisaatio yhdistettynä Ullan Pakarin monipuoliseen leipomo-osaamiseen ja moderniin, ympäristön huomioonottavaan tuotantoon mahdollistavat jatkossa ainutlaatuisia yhteisiä tuotelanseerauksia.

Viimeiset vuodet voimakkaasti kasvanut Juurannon perheen omistama maahantuontiyritys Lejos Oy on koko historiansa ajan palvellut suomalaisia kuluttajia tuomalla maailman parhaita paikallis- ja trendiherkkuja markkinoille vuodesta 1921. Rakkaat, hyvin tunnetut klassikot kuten Van Houten -kaakao, Sunsweet-luumut, Sun-Maid -rusinat ja Dole-ananakset maistuvat kaikille suomalaisille.

”Olemme intohimoisia löytöretkeilijöitä, joiden missiona on tarjota sitä jotain parempaa kuluttajan arkeen. Edustamme yli 20 päämiestä ympäri maailmaa, erityisen innoissamme ja ylpeitä olemme ensimmäisestä kotimaisesta yhteistyökumppanista” kertoo Lejos Oy:n toimitusjohtaja Oskar Lindroos.

Ullan Pakarin juuret taasen yltävät Venäjän Tsaarin aikaan vuoteen 1911, jolloin suurperheen emäntä Emmi Laine alkoi Honkajoen kylässä leipoa junttapullaa kyläläisille. Tänään valikoima kattaa toistakymmentä erilaista leipää, tunnetuimpana länsisuomalainenKaurajuntta.

”Alkaneen yhteistyön myötä toimintamme laajenee valtakunnalliseksi – tämä on ollut pitkän tähtäimen tavoitteemme” iloitsee Esa Lankoski, Lankoski Oy:n hallituksen puheenjohtaja.

”Välipalat ovat osa terveellistä ruokavaliota ja mahdollistavat osaltaan hyvin säännöllisen ateriarytmin. Välipalojen menekki on kasvanut viime vuosina valtavasti ja näemme tässä runsaasti potentiaalia” sanoo markkinointijohtaja Katri Heinonen Lejokselta.

Ruokailu- ja makutottumukset muuttuvat ja yhä enemmän halutaan yksilöllisiä ratkaisuja juuri omiin tarpeisiin. Erityis- ja muut ruokavaliot on otettava huomioon. Maku kuitenkin ratkaisee sen, mitkä tuotteet lunastavat paikkansa kuluttajan arjessa.

”Ullan Pakarilla on aina menty maku edellä ja mitään ei päästetä uunista ennen kuin maku on kohdallaan” takaa toimitusjohtaja Heikki Lankoski.

”Meillä on omia tuotemerkkejä, joille on useita kehitysprojekteja meneillään. Ensimmäinen Ullan Pakarin kanssa toteutettava tuote saataneen kauppoihin jo tämän vuoden lopulla”, vihjaa Lejoksen tuoteryhmäpäällikkö Heidi Raitio.

Heidi Raitio, tuoteryhmäpäällikkö, heidi.raitio@lejos.fi
Emmi Rönkkönen, viestintä, emmi.ronkkonen@lejos.fi

Lejos Oy on vuonna 1921 perustettu suomalainen perheyritys, joka tuo maahan ja markkinoi kansainvälisiä elintarvikealan merkkituotteita. Yrityksen edustamia tuotteita ovat muun muassa Vitamin Well -juomat, Kitchen Joy -valmisateriat, Sun-Maid -rusinat, Sunsweet-luumut, Ella’s Kitchen -lastenruoat, Van Houten -kaakao ja John West -tonnikalat. Asiakkaina ovat päivittäistavarakaupat, tukkukaupat, kioski- ja huoltoasemaketjut, hotelli- ja ravintolaketjut, henkilöstöravintolat, Duty Free -myymälät sekä elintarviketeollisuus. Päämiehiä on ympäri maailmaa, 20 eri maassa. Yrityksen liikevaihto vuonna 2017 oli 29,0 milj. euroa. Lejos Oy on osa Juuranto Groupia. www.lejos.fi