Lagomin Snäkkäri on välipalauutuus, jota ei kannata ohittaa!

Tiedote 4.9.2018

UUTUUS: Lagom Snäkkäri on kotimainen, gluteeniton siemennäkkileipä uudella tavalla

Lejos ja Ullan Pakari lanseeraavat ainutlaatuisen, pohjoismaista näkkileipäperinnettä kunnioittavan uutuusleivän

Lejos tuo kauppoihin yhteistyössä Ullan Pakarin kanssa kehitetyn uudenlaisen leipätuotteen. Kotimainen Lagom Snäkkäri on trendikkään siemennäkkileivän ja perinteisen, rouhean näkkileivän yhdistelmä. Gluteeniton Snäkkäri syntyi kahden kotimaisen perheyhtiön yhteistyön tuloksena ja se sopii kaikille, jotka etsivät hyvänmakuisia ja ravitsevia välipalavaihtoehtoja.

Maahantuontiyritys Lejos aloitti alkuvuonna yhteistyön Ullan Pakari -leipomon kanssa. Kotimaisten perheyritysten yhteistyön tarkoituksena on kehittää ja tuoda markkinoille parempia välipalatuotteita. Tuotekehitysyhteistyön tuloksena lanseerataan nyt täysin uudenlainen tuote leipämarkkinoilla, Lagom Snäkkäri.

Lagom Snäkkäri on hyvänmakuinen, artesaanihenkinen siemennäkkileipä, joka on samalla myös kunnon näkkileipä.

”Ullan Pakarilla on pitkät leipomoperinteet, vahva ammattitaito ja laadukkaat tuotteet. Halusimme kehittää parhaan mahdollisen, kaikille sopivan siemennäkkärin ja olemme erittäin tyytyväisiä lopputuloksena syntyneeseen ainutlaatuiseen Snäkkäriin!” kertoo tuoteryhmäpäällikkö Heidi Raitio Lejokselta.

Gluteeniton Snäkkäri sopii moneen ruokavalioon

Gluteeniton Lagom Snäkkäri sisältää 47 prosenttia kotimaista puhdaskauraa ja siemeniä. Snäkkäri sopii gluteenittomaan ruokavalioon ja on lisäksi vegaaninen ja maidoton. Pienempi pakkauskoko (4 kpl/pussi) vähentää ruokahävikkiä. Snäkkäri on helppo ottaa mukaan evääksi töihin, harrastuksiin tai retkille.

Koko Suomi snäkkää -kampanja jalkautuu ympäri Suomen

Lejos käynnistää syyskuussa Koko Suomi snäkkää -kampanjan Lagom Snäkkärin lanseerauksen ympärille. Snäkkäriä voi maistaa esimerkiksi K-ruokakaupoissa sekä Viini ja Ruoka -messuilla lokakuussa Helsingin Messukeskuksessa. Lisätietoa kampanjasta: https://www.lejos.fi/tuotteet/lagom/

Tuotetiedot:

Lagom Snäkkäri, 4 kpl / 240 g, ainekset: auringonkukansiemen, maissi, puhdaskaurajauho ja -hiutale, pellavansiemen, perunajauho, rypsiöljy, kurpitsansiemen, suola, hiiva, ruokasooda, ksantaani, vesi, antioksidantti: rosmariiniuute

Lagom Snäkkäri on saatavilla K- ja S-ryhmän päivittäistavarakaupoista ympäri maan. Suositushinta: 3,25 euroa.

Lisätietoja:

Heidi Raitio, tuoteryhmäpäällikkö, Lejos

heidi.raitio@lejos.fi

www.lejos.fi

Kuvat ja tuotenäytepyynnöt:

Kaisa Neittaanmäki, Viestintätoimisto Manifesto

kaisa.neittaanmaki@manifesto.fi

Ullan Pakari valmistaa käsintehtyjä, lisäaineettomia leipätuotteita kotimaisista raaka-aineista. Ullan Pakarin juuret yltävät Venäjän Tsaarin aikaan vuoteen 1911. Tänään valikoima kattaa toistakymmentä erilaista leipää, tunnetuimpana länsisuomalainen Kaurajuntta. Lejos-yhteistyön myötä Ullan Pakarin toiminta laajenee valtakunnalliseksi.

• Gastronomia