EISALTA NELJÄ PALKINTOA LG ELECTRONICSILLE

EISALTA NELJÄ PALKINTOA LG ELECTRONICSILLE

Helsinki, 18. elokuuta 2015 – LG Electronics sai neljä arvostettua EISA Awards -tunnustusta tänä vuonna. LG G4 voitti European Smartphone Camera 2015–2016 -kategorian, Watch Urbane -älykello voitti European Wearable Device 2015–2016 -kategorian ja LG:n 4K-resoluutioinen OLED TV -malli 65EG960V nousi kotiteatteriharrastajien suosikiksi. Lisäksi LG:n webOS-käyttöjärjestelmään perustuva televisio valittiin Smart TV -kategorian parhaaksi toisena vuonna peräkkäin. EISA-palkintojen voittajat valitsee joka vuosi European Imaging and Sound Association. Se on 50 ääni- ja kuvatekniikan jäsenjulkaisusta koostuva raati, jonka jäsenet edustavat 20 Euroopan maata. Raati arvostelee tuotteita muun muassa tekniikkaan, muotoiluun ja innovaatioon perustuvien kriteereiden perusteella.

OLED-malli 65EG960V – kotiteatteriharrastajien suosikki
LG:n kaareva 4K OLED -televisio 65EG960V 65 tuuman koossa sijoittui ensimmäiseksi kategoriassa European Home Theatre TV 2015–2016. OLED-tekniikka mahdollistaa 65EG960V-mallin erinomaisen kontrastin, mustan sävyt ja korkeatasoisen värientoiston, jotka yhdessä 4K-resoluution kanssa tarjoavat ainutkertaisen katseluelämyksen. Kehutun webOS Smart TV -käyttöjärjestelmän ansiosta 65EG960V-mallia on myös helppo käyttää, ja järjestelmän lukuisat sovellukset tekevät television katselusta miellyttävää. Lisäksi mallin tyylikkään muotoilun ansiosta televisiosta tulee olohuoneen keskipiste.

Euroopan paras Smart TV toisena vuotena peräkkäin
LG voitti jälleen European Smart TV 2015–2016 -kategorian. Tällä kertaa tunnustuksen sai 65 tuuman Ultra HD -televisio 65UF950V, jossa on uusin webOS-käyttöjärjestelmä. Malli on varustettu ColorPrime-tekniikalla, mikä mahdollistaa laajennetun väriavaruuden, upean värientoiston ja erittäin hyvän kuvanlaadun kilpaileviin LCD-malleihin verrattuna. Päivitetty webOS-käyttöjärjestelmä on erittäin käyttäjäystävällinen näppärän käyttöliittymän ja Magic Remote -älykaukosäätimen ansiosta. Uuteen webOS-versioon sisältyy myös useita ominaisuuksia kuten My Channels, jonka avulla haluttu sisältö löytyy helposti

LG G4 -puhelimessa Euroopan paras älypuhelinkamera
Kolmas EISAn kehuma LG:n tuote on G-sarjan uusin G4-lippulaivamalli, joka voitti European Smartphone Camera 2015–2016 -kategorian. LG G4 on varustettu 16 megapikselin kameralla, jossa on F1.8-aukko, optinen kuvanvakain (OIS 2.0), laserohjattu automaattitarkennus ja värispektritunnistin. Näiden ominaisuuksien ansiosta käyttäjät voivat ottaa upeita kuvia jopa heikossa valaistuksessa. Kokeneemmat käyttäjät voivat säätää kaikki kameran asetukset manuaalisesti. Myös G4:n IPS Quantum -näyttö sai EISAn raadilta kehuja.

Tyylikäs Watch Urbane menestyi
LG:n neljäs EISAn kehuma tuote oli European Wearable Device 2015–2016 -kategorian voittanut LG Watch Urbane -älykello. Näyttävän Android-laitteen muotoilu on saanut innoitusta luksuskelloista. Siinä on hopean- tai kullanvärinen runko ja pyöreä 1,3 tuuman P-OLED-näyttö. Vedenkestävässä kellossa on Google Wearin ilmoitukset, hyvät kuntoilutoiminnot, kuten askel- ja sykemittari. Kellossa on Qualcomm Snapdragon 400 -prosessori, 410 mAh:n akku ja 4 gigatavun ROM-muisti.

Korkearesoluutioisia kuvia ja lisätietoa
Korkearesoluutioisia kuvia: http://www.lgmediabank.com/category.php?searchquery=eisa2015.
Lisätietoa palkinnoista: www.eisa.eu.
Lisätietoa tuotteista: www.lg.com/fi.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Edistyksellistä teknologiaa ja innovatiivista muotoilua hyödyntämällä yritys luo tuotteita, joiden kokonaisvaltainen käyttökokemus helpottaa kuluttajien arkea ympäri maailmaa. 4G Long Term Evolution (LTE) -tekniikan johtavana kehittäjänä yhtiö on sitoutunut luomaan uraauurtavaa LTE-tekniikkaa, vastatakseen kuluttajien tarpeisiin korkealaatuisilla, yhtiön LTE-patentteihin ja tekniseen osaamiseen perustuvilla LTE-tuotteilla.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, hotelli-TV-järjestelmät, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson