ELEGANTTI LG WATCH URBANE VIE ÄLYKELLOT UUDELLE TASOLLE

ELEGANTTI LG WATCH URBANE VIE ÄLYKELLOT UUDELLE TASOLLE

– LG Watch Urbane -älykellon ansiosta sinun ei enää tarvitse valita tyylin ja teknologian välillä. Ruostumattomasta teräksestä valmistettu, ylellinen älykello on täynnä uusinta teknologiaa ja Android Wearin älykkäitä toimintoja.

Helsinki,2. maaliskuuta 2015– LG Electronics esittelee Mobile World Congress 2015 -tapahtumassa LG Watch Urbane -älykellon, joka on uusin tulokas yhtiön Android Wear -järjestelmään perustuvien älykellojen tuoteperheessä. Se on nimensä mukaisesti suunniteltu tyylitietoisille käyttäjille, jotka haluavat huippumodernin, älykkään kellon tuomaan arkeensa hieman luksusta.

– Yhdistelmä älykkäitä toimintoja ja klassista muotoilua tekevät LG Watch Urbane -kellosta täydellisen vaihtoehdon aiemmille G Watch- ja G Watch R -malleillemme, jotka suunniteltiin aktiivikäyttäjille, sanoo Kristoffer Ejebro, LG Electronicsin mobiilituotteiden Pohjoismaiden tuoteasiantuntija. – LG Watch Urbane on oleellinen osa strategiaamme kehittää puettavia laitteita, jotka tuovat arkeen hieman lisää älytoimintoja sekä toimivat asusteina, joita esitellään mielellään.

Ylellinen ja älykäs asuste niin arkeen kuin juhlaan
LG Watch Urbane seuraa lokakuussa 2014 lanseerattua ensimmäistä, pyöreällä näytöllä varustettua G Watch R -älykelloa. G Watch R -malli suunniteltiin ja kehitettiin aktiivikäyttäjille, kun taas LG Watch Urbane on hienostunut malli ja sopii siis erityisen hyvin tyylitaitureille sukupuoleen katsomatta. Malli on saanut inspiraation klassisista kelloista, joissa yhdistyvät näyttävä muotoilu ja älytoiminnot. Nämä ominaisuudet tekevät LG Watch Urbane -älykellosta tyylikkään ja miellyttävän asusteen viikon jokaiseen päivään.

LG Watch Urbane perustuu samaan 1,3 tuuman P-OLED-näyttöön kuin edeltäjänsä LG G Watch R. Watch Urbane on kuitenkin valmistettu hopeanvärisestä ruostumattomasta teräksestä, minkä ansiosta kellon ulkoasu on elegantimpi. Kelloon kuuluu musta, ompeleilla koristeltu nahkaranneke, jonka voi myös vaihtaa mihin tahansa 22 millimetrin kellorannekkeeseen. Näin käyttäjä voi muokata LG Watch Urbanen ulkoasun joko tyyliinsä tai tilanteeseen sopivaksi.

Intuitiivinen, kosketuksella ohjattava Android Wear -käyttöjärjestelmä toimittaa sinulle kaikki tarpeelliset tiedot – suoraan ranteeseesi. Kello näyttää puhelut, sosiaalisen median ilmoitukset, ja voit myös keskeyttää sillä musiikin tai hankkia reittiohjeita Google Mapsin avulla. Laite tukee Android 4.3 -versioon tai uudempaan versioon perustuvia älypuhelimia. LG Watch Urbane tukee G Watch R:n tavoin suurinta osaa suosituimmista Androidin kuntoilusovelluksista, ja se on varustettu PPG-sensorilla, joka mittaa pulssisi keskiarvon. Watch Urbane sopii siis myös urheilukäyttöön.

Hinta ja saatavuus
LG Watch Urbane lanseerataan Suomessa huhtikuun aikana 349 euron suositushintaan.

Korkearesoluutioisia kuvia
Korkearesoluutioisia kuvia on saatavilla LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita ”urbane” vasemmanpuoleiseen hakukenttään.

Tekniset tiedot*
- Prosessori: 1,2 GHz Qualcomm Snapdragon 400
- Käyttöjärjestelmä: Android Wear
- Näyttö: 1,3 tuuman P-OLED (320 x 320, 245 ppi)
- Koko: 45,5 x 52,2 x 10,9 mm
- Muisti: 4 GB ROM-muistia / 512 MB RAM-muistia
- Akku: 410 mAh
- Sensorit: 9 akselia (gyro/kiihtyvyysanturi/kompassi), ilmapuntari, PPG (pulssimittari)
- Väri: hopea
- Muuta: pölyn- ja vedenkestävä (IP67)

*Ominaisuudet voivat vaihdella eri maiden välillä ja voivat muuttua lanseerauksen yhteydessä.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Edistyksellistä teknologiaa ja innovatiivista muotoilua hyödyntämällä yritys luo tuotteita, joiden kokonaisvaltainen käyttökokemus helpottaa kuluttajien arkea ympäri maailmaa. 4G Long Term Evolution (LTE) -tekniikan johtavana kehittäjänä yhtiö on sitoutunut luomaan uraauurtavaa LTE-tekniikkaa, vastatakseen kuluttajien tarpeisiin korkealaatuisilla, yhtiön LTE-patentteihin ja tekniseen osaamiseen perustuvilla LTE-tuotteilla.

Lisätietoja:

Susanne Persson