LG LAAJENTAA TELEVISIOVALIKOIMAANSA JA TUO ULTRA HD 4K -TARKKUUDEN KAIKKIEN SAATAVILLE

LG lanseeraa vuoden 2016 aikana kahdeksan uutta televisiota, joiden joukosta löytyy niin Ultra HD 4K- ja Super UHD -tarkkuudella kuin myös HDR-tuella varustettuja malleja. Myös edullisemmissa malleissa on 4K-resoluutio.

Helsinki, 5. tammikuuta 2016 – Ultra HD 4K -tarkkuudesta tuli kuvanlaadun standardi viime vuoden televisiomallien myötä. Tänä vuonna LG lanseeraa joukon Ultra HD 4K -malleja myös edullisemmassa hintaluokassa, minkä ansiosta erinomainen kuvanlaatu tulee kaikkien ulottuville. Suurin osa uusista televisioista on varustettu HDR-tuella (High Dynamic Range), joka lisää yksityiskohtien runsautta ruudun tummilla ja kirkkailla alueilla.

”Ultra HD -teknologia on jatkanut kehittymistään siitä lähtien, kun esittelimme sen vuonna 2012”, sanoo Erik Åhsgren, LG Electronicsin Home Entertainment -liiketoimintayksikön Pohjoismaiden tuoteasiantuntija. ”Aiemmin kuluttajat saattoivat löytää vastaavaa kuvanlaatua ainoastaan premium- ja keskisegmentin tuotteista. Nyt esittelemme myös edullisempia malleja, jotta kaikki pääsisivät nauttimaan viihteestä 4K-tarkkuudella.”

Super UHD ja HDR parantavat katseluelämystä
LG:n Super UHD -mallit perustuvat täysin uuteen IPS-näyttöön, jonka kuva päivittyy 200 hertsin nopeudella. Lisäksi sen pinta vähentää heijastuksia. Televisiot on varustettu kontrastia analysoivalla ja parantavalla ohjelmistolla sekä Wide Color Gamut (WCG) -tekniikalla. Ominaisuuksien ansiosta televisioissa on kaksi kertaa parempi väritarkkuus ja jopa seitsemän kertaa parempi kontrasti sekä 20 prosenttia suurempi väriavaruus kuin perinteisissä televisioissa.

WCG-tekniikalla varustettu LCD-malli UH950V on premium-valikoiman huipputuote. Siinä on Super UHD -tarkkuus, HDR Prime -tuki sekä 40 watin äänentoisto. Television ulkoasu perustuu LG:n tyylikkääseen Cinema Screen -muotoiluun, jossa ruutua ympäröivät erittäin ohuet kehykset. Lisäksi siihen kuuluu näyttävä Crescent Foot -jalusta.

Muita Super UHD -tarkkuuden LCD-malleja ovat UH850V, jossa on myös HDR Prime, Cinema Screen -muotoilu, WCG-tekniikka ja Crescent Foot -jalusta. Hieman edullisemmasta UH770V-mallista löytyy HDR-tuki.

Ultra HD -valikoiman huipputelevisio UH750V on saatavissa 43, 49, 55, 60 ja 65 tuuman koossa. Lisäksi siinä on Cinema Screen -muotoilu ja Crescent Foot -jalusta. Kaikki uudet UHD-televisiot on varustettu HDR-teknologialla lukuun ottamatta UH610V-mallia. Lisäksi kaikissa uusissa Ultra HD 4K- ja Super UHD -tarkkuuksien televisioissa on uusi webOS 3.0 -käyttöjärjestelmä. Siihen on tuotu uusia ominaisuuksia ja työkaluja, jotka helpottavat televisionkäyttöä entisestään. Muita Ultra HD -resoluutioisia LCD-malleja ovat UH660V, UH650V, UH630V ja UH610V. Myös kaikissa LG:n vuoden 2016 OLED-televisioissa on UHD 4K -resoluutio.

LG laajentaa yhteistyötään sisällöntarjoajien kanssa voidakseen tarjotakseen 4K-katseluelämyksiä. Esimerkiksi Netflix laajentaa 4K-tarjontaansa. Lisäksi UHD-laadun Blu-ray-levyt tulevat saataville vuonna 2016.

Korkearesoluutioisia kuvia ja lisätietoja
Korkearesoluutioisia kuvia on saatavilla LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita vasemmanpuoleiseen hakukenttään mallin nimi tai ”ultrahd2016”. Lisätietoja LG:n uutuuksista CES-messuilla löytyy globaalista uutishuoneesta sekä suomenkielisestä lehdistöhuoneesta.

Oletko CES-messuilla vieraileva journalisti ja haluaisit tutustua LG:n uutuuksiin? Ota yhteyttä Lorraine Bayramiin +46 (0) 72 184 19 04.

Tekniset tiedot

Super UHD Koko (tuumaa) HDR Cinema Screen Crescent Foot Magic Remote Muuta
UH950V 55, 65, 86 Prime Neljä reunaa Kyllä Kyllä WCG,
40 watin äänentoisto
UH850V 55, 65 Prime Kolme reunaa Kyllä Kyllä WCG
UH770V 49, 55, 60, 65, 75 Kyllä Ei Ei Kyllä
Ultra HD Koko (tuumaa) HDR Cinema Screen Crescent Foot Magic Remote
UH750V 43, 49, 55, 60, 65 Kyllä Kolme reunaa Kyllä Kyllä
UH660V 43, 49, 55, 65 Kyllä Ei Kyllä Ei
UH650V 43, 49, 55, 60, 65 Kyllä Ei Ei Ei
UH630V 40, 50, 58, 70 Kyllä Ei Ei Ei
UH610V 43, 49, 55 Ei Ei Ei Ei

WCG = Wide Color Gamut

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 83 000 työntekijää 119 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2014 oli 55,91 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2014 noin 2,2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, hotelli-TV-järjestelmät, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

LG-One Finland/Hill+Knowlton Strategies