LG:LTÄ UUSI UF950V-TELEVISIO – 4K LCD UPEALLA VÄRINTOISTOLLA

LG:LTÄ UUSI UF950V-TELEVISIO – 4K LCD UPEALLA VÄRINTOISTOLLA

– LG tuo vuoden ensimmäiset televisiomallinsa Suomeen. Lanseerattaviin tuotteisiin lukeutuu ColorPrime-malli UF950V, jonka värintoisto ja ohut 8,5 millimetrin profiili ihastuttivat CES-messuilla.

Helsinki, 20. maaliskuuta 2015 – LG Electronics esitteli vuoden 2015 televisiovalikoimansa Las Vegasin CES-messuilla tammikuussa. Ensimmäisten joukossa saataville tulee Ultra HD 4K LCD -valikoimaan kuuluva LG UF950V -lippulaivamalli 55 ja 65 tuuman koossa. Tuote kuuluu LG:n premium-televisiolaitteiden ColorPrime-sarjaan. 4K-resoluution ja LG:n Wide Color Gamut -tekniikan ansiosta kuvanlaatu ja värintoisto ovat korkeatasoisempia kuin LCD-televisiossa tavallisesti.

Samaan aikaan lanseerataan Ultra HD 4K -televisio UF850V 49, 55, 60 ja 65 tuuman koossa. LG odottaa mallista myyntimenestystä 4K LCD -tuotesegmentillä. Full HD -televisiot LF630 ja LF540 tulevat markkinoille pian näiden jälkeen. Mallit ovat LG:n vuoden 2015 valikoiman ensimmäiset markkinoilla, ja ne tulevat kauppoihin maaliskuun ja huhtikuun aikana. LG lanseeraa vielä yli 20 erilaista televisiomallia loppuvuoden aikana, ja mukana on myös LG:n odotettu 4K OLED -televisio.

– Tämän vuoden televisiovalikoima on hyvin jännittävä, kun mukana on kaikkea Full HD LCD -malleista yli 20 Ultra HD -resoluutiolla varustettuun televisioon, sanoo Erik Åhsgren, LG Electronicsin Home Entertainment -liiketoimintayksikön Pohjoismaiden tuoteasiantuntija. – Aloitammekin lanseeraukset yhdellä vuoden merkittävimmistä lippulaivatuotteista. UF950V on upea ColorPrime-malli, joka on varustettu 4K-resoluutiolla ja Wide Color Gamut -tekniikalla. Tämän huipputuotteen lisäksi luvassa on muun muassa haluttu 4K OLED -mallimme myöhemmin tämän vuoden aikana.

ColorPrime-sarjan ensimmäinen malli tuottaa upeita värejä
LG UF950V -televisio on varustettu LG:n Wide Color Gamut -tekniikalla. Kyseessä on paranneltu versio LCD-teknologiasta, ja sen laajennettu väriavaruus tuottaa upeaa värintoistoa. Katseluelämystä tukevat myös Ultra HD 4K -resoluutio, Harman/Kardonin 4:2-tilaääni sekä älykäs ja elegantti muotoilu. Kun pakettiin lisätään päivitetty versio LG:n palkitusta Smart TV:n webOS-käyttöjärjestelmästä, tarjolla on premium-tason televisio jokaiseen tilanteeseen.

Huippuohut muotoilu ja loistava äänentoisto
LG UF950V-television muotoilu erottuu joukosta. Televisio on vain 8,5 mm paksu, ja sen mukana tulee tyylikäs Auditorium-jalusta, joka korostaa television ulkonäköä ja parantaa äänenlaatua heijastamalla ääntä käyttäjää päin. Äänentoistosta vastaavat 60 watin Harman/Kardon-kaiuttimet. LG:n Smart Sound -toiminto valitsee automaattisesti parhaat mahdolliset äänentoistoasetukset.

Tietoja LG:n tulevista televisiomalleista*
Vuonna 2015 LG lanseeraa 25 erilaista televisiomallia, jotka on jaettu sarjoihin 4–9. Sarjat eroavat toisistaan näin:

• 9-sarja edustaa huipputason OLED- tai LCD-malleja varustettuna 4K- ja ColorPrime-tekniikoilla. Niissä on Harman/Kardon-sertifioitu äänentoisto, Smart TV ja 3D. LCD-mallien koot vaihtelevat 55 tuumasta 65 tuumaan, ja OLED-mallien koot vaihtelevat 55 tuumasta 77 tuumaan.
  • 8-sarja koostuu 4K LCD -malleista, joista löytyy Harman/Kardon-äänentoisto, Smart TV ja 3D. Koot vaihtelevat 55 tuumasta ja 79 tuumaan.
  • 7-sarjaan kuuluvat 4K LCD -mallit Smart TV -alustalla, ilman 3D-ominaisuuksia. Koot vaihtelevat 40 tuumasta ja 79 tuumaan.
  • 6-sarja koostuu lähtötason 4K LCD -malleista sekä LG:n parhaista Full HD -televisioista. Smart TV:n ja 3D-ominaisuuden saatavuus riippuu mallista. Koot vaihtelevat 40 tuumasta ja 65 tuumaan.
  • 5-sarja sisältää LCD-mallit Full HD -resoluutiolla. Koot vaihtelevat 32 tuumasta 55 tuumaan.
  • 4-sarjaan kuuluvat pienemmät LCD-televisiot Full HD -resoluutiolla. Koot vaihtelevat 22 tuumasta 28 tuumaan.

Mallien nimet voi päätellä näin:

• Kun mallin nimi alkaa U-kirjaimella, kyseessä on 4K LCD -malli. E-kirjain merkitsee 4K OLED -televisiota ja L-kirjain tarkoittaa Full HD LCD -mallia.
  • Kaikki mallit, joiden nimen toinen kirjain on F, ovat muotoilultaan litteitä. Jos nimen toinen kirjain on G, kyseessä on kaareva televisio.
  • Mallin nimen ensimmäinen numero kertoo, mihin sarjaan televisio kuuluu. Toinen numero kertoo sen sijainnin mallistossa. Kolmas numero puolestaan kertoo pääasiallisista muotoilueroista

Mallit, hinta ja saatavuus
UF950V ja UF850V saapuvat kauppoihin maaliskuun loppupuolella. LG LF630- ja LG LF540 -mallien odotetaan tulevan myyntiin huhtikuussa. Taulukosta löytyvät mallien suositushinnat sekä muita tietoja:

Malli Koko Resoluutio Paneeli Muotoilu Suositushinta
UF950V 55, 65 Ultra HD 4K LCD WCG Litteä Alkaen 3 999 €
UF850V 49, 55, 60, 65 Ultra HD 4K LCD Litteä Alkaen 1 799 €
LF630V 32, 40, 43, 49, 55 Full HD LCD Litteä Alkaen 519 €
LF540V 43, 49 Full HD LCD Litteä Alkaen 519 €

Muut uudet televisiomallit lanseerataan vähitellen vuoden aikana. Lisätietoja kaikista vuoden 2015 televisioista löytyy liitteenä olevasta PDF-tiedostosta.

Korkearesoluutioisia kuvia ja lisätietoja
Korkearesoluutioisia kuvia on saatavilla LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita mallin nimi vasemmanpuoleiseen hakukenttään. (Kirjoita ”UF85” nähdäksesi mallin kaikki muotoiluvaihtoehdot.) Lue lisää UF950V-televisiosta täältä.

* Mallit, mallien nimet ja tekniset tiedot voivat vaihdella eri maiden välillä ja voivat muuttua lanseerauksen yhteydessä.

LG Electronic
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, hotelli-TV-järjestelmät, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Erik Åhsgren
Tuoteasiantuntija
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)72 162 91 10
Sähköposti: erik.ahsgren@lge.com

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.