LG:ltä uusia kodinkoneita chat-toiminnolla

LG:ltä uusia kodinkoneita chat-toiminnolla

Helsinki, 8. toukokuuta 2014 – LG Electronics lanseeraa Etelä-Korean markkinoilla täysin uuden älykkään, korkealuokkaisen kodinkonemalliston, jossa on edistyksellinen HomeChat-toiminto. HomeChat perustuu luonnollisen kielen käsittelyn (Natural Language Processing) periaatteisiin sekä suosittuun LINE-chat-sovellukseen, jolla on yli 300 miljoonaa käyttäjää – siksi käyttäjän on helppo kommunikoida, ohjata ja valvoa LG:n uusimpia älykkäitä kodinkoneita. Tuore mallisto sisältää integroidulla kameralla varustetun jääkaapin, pesukoneen, jonka voi käynnistää ja ohjelmoida HomeChatilla, sekä Lightwave-uunin, jota voi helposti ohjata NFC- ja WiFi-yhteyden kautta.

LINE-chatilla varustettu LG HomeChat mahdollistaa älykkäiden kodinkoneiden säätöjen muuttamisen, vaikka et olisikaan kotona. HomeChatin intuitiivisella käyttöliittymällä voit chattailla LG:n jääkaapin, pesukoneen tai uunin kanssa – kuten oikean ihmisen kanssa. Erityisen helpoksi sovelluksen tekee se, että voit pikavalinnoilla säätää kodinkoneiden asetuksia valmiiksi ohjelmoiduilla käskyillä. HomeChatissa on kolme erilaista käyttötilaa riippuen siitä, missä olet ja kuinka pitkään: Vacation, Away tai Return Home.

– Uudet älykkäät kodinkoneemme lanseerataan Etelä-Koreassa, mutta ne tullaan julkistamaan myös tietyillä muilla markkinoilla tämän vuoden aikana. LG:n uudet HomeChatilla varustetut kodinkoneet osoittavat, kuinka paljon helpompaa arkemme voi olla älykkään, toisiinsa kytketyt laitteet mahdollistavan tekniikan ansiosta, kertoo Sebastian Bengtsson, LG Electronicsin Home Appliances -liiketoimintayksikön Pohjoismaiden tuoteasiantuntija.

LG:n älykäs jääkaappi kertoo, mitä kaupasta tarvitaan
LG:n edistyksellisin älykäs jääkaappi sisältää innovatiivisia toimintoja, kuten täysin uuden Smart View’n. Jääkaapin sisälle yläosaan asetetun kameran avulla näet älypuhelimella tai tabletilla, mitä jääkaappisi sisältää. Laajakuvakamera näyttää koko jääkaapin sisällön, ei vain ylähyllyn. Kamera tunnistaa jääkaapin oven avauksen ja samalla tallentaa kuvia jääkaapin sisällöstä, joten saat siitä jatkuvasti ajantasaista tietoa. HomeChatin avulla voit helposti nähdä, millaista täydennystä jääkaappisi tarvitsee, myös kesken ostosreissun. LG:n Smart Manager -toiminnolla voit myös tarkkailla ruokien säilyvyyttä avaamatta jääkaapin ovea.

LG:n älykäs pesukone käynnistyy etäältä
HomeChatin avulla voit etäohjata ja valvoa LG:n älykästä pesukonetta olinpaikastasi riippumatta. Voit esimerkiksi käynnistää pesukoneen sovelluksen kautta lähetettävällä tekstiviestillä, jolloin pyykki on pesty, kun tulet kotiin. Voit myös tekstiviestillä kysyä pesukoneelta, missä vaiheessa pesuohjelma on. Mallissa on kosketusnäyttö, jolta pesuohjelma on helppo valita tai hakea sopiva ohjelma WiFi-yhteyden avulla.

LG:n älykäs Lightwave-uuni antaa reseptivinkkejä
LG:n älykäs uuni yhdessä HomeChatin kanssa tekee ruoanlaitosta helpompaa kuin koskaan aikaisemmin. Sovellus antaa suosituksia siitä, kuinka erilaiset ruokalajit kannattaa valmistaa. Uunin voi myös käynnistää sovelluksella, kun et ole kotona. Sisäänrakennettu, hakutoiminnolla varustettu reseptikirja lähettää älypuhelimeesi tekstiviestin, kun siihen on lisätty uusia reseptejä.

Hinta ja saatavuus
Uusi HomeChat-yhteensopiva kodinkonemallisto lanseerataan ensin Etelä-Koreassa ja sitten muilla markkinoilla, kuten Yhdysvalloissa.

Korkearesoluutioisia kuvia
Korkearesoluutioisia kuvia ja tuotevideo on saatavissa LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita ”HomeChat” vasemmanpuoleiseen hakuruutuun.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Appliance
LG Electronics Home Appliance Company on kodintekniikka-alan edelläkävijä. Yrityksen tavoitteena on tarjota ympäristöystävällisempiä, arkea helpottavia tuotteita, joissa älykäs teknologia ja trendikäs muotoilu ovat täydellisessä tasapainossa. Tuotevalikoimaan kuuluvat jääkaapit, pesu- ja astianpesukoneet, keittiölaitteet, pölynimurit ja kalusteisiin sijoitettavat tuotteet. LG:n edistyksellistä teknologiaa ja helposti lähestyttäviä toimintoja on esimerkiksi maailman ensimmäisessä älykkäässä jääkaapissa, höyrypesukoneessa sekä uunin ja mikroaaltouunin toiminnot yhdistävässä uunissa. LG:n suunnittelijat luovat kodintekniikka-alalle uusia trendejä ja tekevät yrityksestä alansa johtavan edelläkävijän.