LG:N HUIPPUTELEVISIO SAAPUU SUOMEEN – ODOTETTU 4K OLED -MALLI ON VIHDOIN TÄÄLLÄ

LG:N HUIPPUTELEVISIO SAAPUU SUOMEEN – ODOTETTU 4K OLED -MALLI ON VIHDOIN TÄÄLLÄ

– LG lanseeraa kesällä ensimmäisen 4K-resoluutioisen OLED-televisionsa Suomessa. Lisäksi syksyllä lanseerataan kolme muuta OLED-mallia. OLED-tekniikan ja 4K-resoluution yhdistelmä tarjoaa markkinoiden parasta kuvanlaatua.

Helsinki, 2. syyskuuta 2015 – Vuoden odotetuimmat televisiomallit saapuvat Suomeen. LG laajentaa OLED-tuotevalikoimaansa malleilla, jotka on varustettu huipputarkalla Ultra HD 4K -resoluutiolla. Ensimmäinen 4K OLED -televisio EG960V tulee myyntiin 55 ja 65 tuuman koossa jo heinäkuussa. Myöhemmin tänä vuonna LG lanseeraa myös kolme muuta mallia, joista kahdessa on 4K-resoluutio.

– Vuonna 2013 LG toi ensimmäisenä maailmassa markkinoille OLED-tekniikkaa sisältävät televisiot, joiden kuvanlaadusta ja muotoilusta yhtiö on sittemmin saanut lukuisia palkintoja. Nyt otamme uuden kehitysaskeleen ja tuomme ylpeinä ensiluokkaisen 4K OLED -television Pohjoismaiden kotiteatteriharrastajien saataville, sanoo Erik Åhsgren, LG Electronicsin Home Entertainment -liiketoimintayksikön Pohjoismaiden tuoteasiantuntija. – OLED-tekniikan upeat mustan sävyt, kontrasti ja värientoisto sekä 4K-resoluution yksityiskohdat vakuuttavat minut siitä, että LG tarjoaa markkinoiden parasta kuvanlaatua.

Ensimmäisenä markkinoille saapuu lippulaivamalli LG EG960V. Se on kaareva, 4K-resoluutioinen OLED-malli, joka tulee saataville 55 ja 65 tuuman koossa. Vastaavanlainen, muotoilultaan litteä LG EF950V saapuu markkinoille lokakuussa. Kolmas 4K OLED -malli on kaareva, 55-tuumainen LG EG920V. Lisäksi markkinoille tulee LG EG910V. Se on kaareva, 55-tuumainen OLED-televisio Full HD -resoluutiolla. Molempien mallien odotetaan saapuvan markkinoille syksyn aikana.

OLED-tekniikan ja 4K-resoluution yhdistelmä tuottaa loistavan kuvanlaadun, jossa OLED-tekniikan yksitellen valaistut pikselit saavat aikaan syvän mustan sävyn, edistyksellisen kontrastisuhteen sekä hyvän katselukulman. 4K-resoluutio puolestaan takaa erittäin yksityiskohtaisen kuvan. Teknologioiden yhdistelmä sopiikin kaikille, jotka haluavat laadukkaan katseluelämyksen. Lisätietoja LG OLED -televisiosta löytyy täältä.

Kaikista uusista televisioista löytyy OLED-tekniikan lisäksi LG:n Smart TV -käyttöjärjestelmä webOS 2.0. Mukana tulee myös intuitiivinen Magic Remote -kaukosäädin. Tarjolla on paljon sovelluksia, kuten Netflix ja YouTube, joilla käyttäjä voi katsella 4K-sisältöä televisioilla, jotka tukevat resoluutiota.

LG sai aiemmin tänä vuonna Yhdysvalloissa ”Netflix Recommended TV” -laatumerkinnän vuoden 2015 Ultra HD 4K -malleistaan. Televisioissa on webOS 2.0 -käyttöjärjestelmä, käyttäjäystävällinen Smart TV -käyttöliittymä, nopeasti käynnistyvät sovellukset sekä mahdollisuus vaihdella sovellusten ja muun sisällön välillä saumattomasti. Tunnustus on osoitettu myös OLED-malleille, joten LG:n 4K OLED -television hankkivat kuluttajat saavat ensiluokkaisen Smart TV -elämyksen, joka vastaa tuotteiden kuvanlaatua.

Hinnat ja saatavuus

• LG EG960V saapui Suomen liikkeisiin heinäkuussa. 55-tuumaisen mallin suositushinta on 4 999 euroa, ja 65-tuumaisen suositushinta on 7 499 euroa.
  • LG EF950V -mallin odotetaan saapuvan 55 ja 65 tuuman koossa lokakuussa samoihin suositushintoihin kuin vastaava kaareva malli (katso yllä).
  • LG 55EG920V -mallia odotetaan saataville syyskuussa 4 199 euron suositushintaan.
  • LG 55EG910V -mallia odotetaan saataville lokakuussa 2 299 euron suositushintaan.

Korkearesoluutioisia kuvia ja lisätietoja
Korkearesoluutioisia kuvia on saatavilla LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita mallin nimi vasemmanpuoleiseen hakukenttään. Lisätietoja löytyy osoitteesta: http://www.lg.com/fi/televisiot/lg-65EG960V.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 83 000 työntekijää 119 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2014 oli 55,91 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2014 noin 2,2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, hotelli-TV-järjestelmät, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson