LG:n palkittu V30-älypuhelin lanseerataan Pohjoismaissa

LG:n palkittu V30-älypuhelin lanseerataan Pohjoismaissa

Helsinki, 12.10.2017 — LG Electronicsin palkittu V30-älypuhelin lanseerataan Suomessa. LG:n kolmas V-sarjan älypuhelin esiteltiin IFA-messuilla syksyllä 2017 ja se oli yksi messujen puhutuimmista tuotteista. Mallissa on ensimmäisenä markkinoilla lasinen Crystal Clear -linssi f/1.6-aukolla, OLED FullVision -näyttö sekä Cine Video -toiminto.

”V-sarjan mallimme sisältävät aina uudenlaista mobiiliteknologiaa, jonka avulla laadukkaan sisällön luominen on entistä helpompaa – V30 ei ole tässä poikkeus”, sanoo Johan Hall, LG Electronicsin mobiililiiketoiminnan Pohjoismaiden avainasiakkuuspäällikkö. ”Olemme todella iloisia, että V30 lanseerataan myös tällä Pohjoismaissa. Kuluttajilta ja medialta saamamme positiivisen palautteen perusteella uskomme, että se saa hyvän vastaanoton.”

V30:llä kuvaat kuin ammattilainen

LG V30 -älypuhelimen pääkamerassa on luonnonvaloa tehokkaasti hyödyntävä f/1.6-linssi, joka tekee valokuvista ja videosta kirkkaampia ja dynaamisempia. Lasisen Crystal Clear -linssin avulla niihin saa lisäksi perinteisiä muovilinssejä paremman värintoiston. Puhelimen takaosan kaksoiskameran toisen laajakulmaisen linssin ansiosta reunan vääristymää on edeltävään V20-malliin verrattuna kaksi kolmasosaa vähemmän.

LG:n uusien Cine Video -, Cine Effect - ja Point Zoom -toimintojen ansiosta kuka tahansa voi kuvata kuin todellinen ammattilainen. V30 tarjoaa 15 erilaista elokuvien väritehostetta. Point Zoom taas mahdollistaa pehmeät zoomaukset mihin tahansa kohteen pisteeseen. V30-mallin LG-Cine Log -tiedostot tallentavat enemmän yksityiskohtia laajemman dynaamisen alueen ja väritilan ansiosta.

Jopa still-kuvat toimivat paremmin V30-mallissa. Graphy-toiminto vie manuaalisen asetustilan uuteen ulottuvuuteen. Graphyn avulla kamera voi hakea asetuksia ammattikuvaajien ottamista kuvista ja jäljitellä niiden tyyliä.

Tyylikäs ja kevyt muotoilu kompaktissa paketissa

LG V30 -älypuhelimen merkillepantavin piirre on sen OLED FullVision -näyttö. Kuuden tuuman näytöstä huolimatta puhelin on kahdeksan millimetriä lyhempi kuin edeltäjänsä. V30 on ainoastaan 7,3 millimetriä ohut ja painaa vain 158 grammaa. Se on kevyin älypuhelin, jossa on vähintään kuuden tuuman kokoinen näyttö.

LG V30:n näytön tarkkuus on 2 880 x 1 440 (QHD+) ja järjestelmäpiirinä Snapdragon 835, mitkä yhdessä tarjoavat mahtavia grafiikkaominaisuuksia. Ne tuottavat myös upean VR-kokemuksen Googlen Daydream-alustaan yhdistettynä.

Ylivoimainen ääni, sotilastason kestävyys ja vedenpitävyys

LG on varustellut V30-mallin Hi-Fi Quad DAC -muuntimella ja B&O Play -kuulokkeilla. Se on toistaiseksi ensimmäinen älypuhelin maailmassa, joka tukee teräväpiirtoäänen streamauksen mahdollistavaa MQA-tekniikkaa (Master Quality Authenticated). LG V30:stä löytyy myös Google Assistant, jonka ansiosta puhelimen eri toimintoja voi kytkeä päälle pelkällä äänikomennolla.

Myös V30:n kestävyyteen on panostettu: mallin etu- ja takakuorta suojaa Gorilla Glass 5 -lasi ja se täyttää Yhdysvaltain puolustusministeriön kestävyysvaatimukset, joissa se on läpäissyt 14 kategoriaa MIL-STD 810G Transit Drop- testissä. Puhelin on IP68-sertifioitu, joten se kestää veden alla 1,5 metrin syvyydessä jopa 30 minuuttia.

QuickCharge 3.0 lataa V30-mallin akusta 50 prosenttia 30 minuutissa. Puhelin voidaan myös ladata helposti langattomasti.

Hinnat ja saatavuus

Lisätietoja saatavuudesta ja hinnoista kerrotaan lähempänä lanseerausajankohtaa.

Lisätietoja:

LG-One Finland/Hill+Knowlton Strategies
Puh: +358 9 3486 1244
Sähköposti: LG-OneFinland@lg-one.com

Sofie Hedman
Nordic Digital & PR Manager
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 735 042 147
E-post: sofie.hedman@hsaduk.com

LG Electronics
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 77 000 työntekijää 125 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2015 oli 48,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2015 noin 2,2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän ja puettavan teknologian yritys ja edelläkävijä edistyksellisissä teknologioissa ja innovatiivisessa muotoilussa. LG luo eri elämäntyyleihin sopivia mobiilituotteita ja puettavia laitteita kehittämällä näyttö-, akku-, kamera- ja LTE-teknologioita. Yhtiön tavoitteena on tarjota asiakkaille leikkisä mobiilikokemus, joka ulottuu perinteisiä älypuhelimia laajemmalle. www.LG.com

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.