LG:N TUTKIMUS: IHMISET KAIPAAVAT LISÄÄ RENTOUTUMISAIKAA

LG:N TUTKIMUS: IHMISET KAIPAAVAT LISÄÄ RENTOUTUMISAIKAA

– Pohjoismaissa ei ole epäilystäkään siitä, mihin ihmiset käyttäisivät pyykinpesemisestä säästyneen ylimääräisen puolituntisen. Jos aikaa olisi mahdollista säästää, lisäminuutit käytettäisiin omassa rauhassa rentoutumiseen.

Helsinki, 8. kesäkuuta 2015 – Jos päivässä olisi 30 minuuttia ylimääräistä aikaa, mihin se käytettäisiin? Suurin osa suomalaisista viettäisi lisäajan rentoutumalla omassa rauhassa. Epätodennäköisimmin ylimääräinen aika käytettäisiin siivoamiseen tai työntekoon. Tiedot käyvät ilmi LG Home Appliance -yrityksen teettämästä kyselystä LG Turbo Wash -pesukoneen Pohjoismaiden lanseerauksen yhteydessä. Uudessa koneessa on tehokkaampi pesuohjelma, joka säästää vettä, sähköä – ja ennen kaikkea aikaa.

Mieluummin lepoa kuin kuntoilua
Tutkimustulosten mukaan pohjoismaalaiset ovat yhtä mieltä siitä, että ylimääräinen puolituntinen käytettäisiin lepäilyyn ja vapaa-ajan aktiviteetteihin. Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa lisäaika käytettäisiin toiseksi mieluiten treeneissä tai muuten urheilemalla. Suomalaiset sen sijaan käyttäisivät ylimääräisen ajan nukkumiseen. Kaikissa Pohjoismaissa vastaajat käyttäisivät 30 minuutin lisäajan myös lasten ja seurustelukumppanin kanssa oleskeluun sekä lukemiseen.

Rauhallista illanviettoa
Lähes puolet suomalaisista käyttäisi ylimääräiset 30 minuuttia oman ajan viettämiseen illalla. Toiseksi mieluiten niin suomalaiset, norjalaiset kuin ruotsalaisetkin nukkuisivat puoli tuntia pidempään aamulla. Tanskalaiset puolestaan hakisivat lapsensa koulusta tai tarhasta puoli tuntia aikaisemmin. Kaikkein epätodennäköisimmin ylimääräinen aika käytettäisiin siivoamiseen ja työntekoon. Lisäksi vain kuusi prosenttia suomalaisista käyttäisi lisäajan television katseluun. Vaikka monet suomalaiset käyttäisivät lisäajan nukkumiseen, lähes yhtä moni ei haluaisi viettää ylimääräistä aikaa unten mailla.

– Uusi LG Turbo Wash on edistyksellinen, sillä se takaa erinomaisen pesutuloksen ja tehokkaampi pesuohjelma säästää vettä, sähköä ja aikaa, kertoo Sebastian Bengtsson, LG Electronicsin Home Appliance -liiketoimintayksikön Pohjoismaiden tuoteasiantuntija. – Lisäajan tarve ja merkitys kuluttajille korostuvat tutkimuksessamme huomattavasti. Olemme iloisia, että voimme tarjota asiakkaillemme enemmän aikaa rentoutumiseen.

Mihin suomalaiset mieluiten käyttäisivät 30 lisäminuuttia päivässä
1. Rentoutuminen ja vapaa-ajasta nauttiminen (28 %)
2. Nukkuminen (14 %)
3. Hellä hetki seurustelukumppanin kanssa tai kirjan lukeminen (11 %)

Mihin suomalaiset eivät käyttäisi 30 lisäminuuttia päivässä
1. Siivoaminen (26 %)
2. Työnteko (25 %)
3. Television katsominen tai nukkuminen (12 %)

Tietoja tutkimuksesta
Tutkimuksen toteutti LG Home Appliance -yrityksen toimeksiannosta Opeepl huhtikuussa 2015. Kyselyyn osallistui 2 000 yli 15-vuotiasta henkilöä Norjasta, Ruotsista, Suomesta ja Tanskasta. Otos edustaa maiden sukupuoli-, ikä- ja sijaintijakaumaa tasapuolisesti. Tutkimuksen tarkoitus on korostaa vapaa-ajan tarvetta uuden LG Turbo Wash -pesukoneen lanseerauksen yhteydessä. Hiljattain suoritettu Intertek-testi osoitti, että Turbo Wash -pesukoneen 59 minuutin pesu- ja huuhteluohjelma puhdisti viisi kiloa puuvillapyykkiä tehokkaammin kuin perinteisen pesukoneen 95 minuuttia kestävä pesuohjelma.

Korkearesoluutioisia kuvia
Korkearesoluutioisia kuvia on saatavilla LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita ”omnibus” tai ”turbowash” vasemmanpuoleiseen hakukenttään.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Appliance
LG Electronics Home Appliance Company on kodintekniikka-alan edelläkävijä. Yrityksen tavoitteena on tarjota ympäristöystävällisempiä, arkea helpottavia tuotteita, joissa älykäs teknologia ja trendikäs muotoilu ovat täydellisessä tasapainossa. Tuotevalikoimaan kuuluvat jääkaapit, pesu- ja astianpesukoneet, keittiölaitteet, pölynimurit ja kalusteisiin sijoitettavat tuotteet. LG:n edistyksellistä teknologiaa ja helposti lähestyttäviä toimintoja on esimerkiksi maailman ensimmäisessä älykkäässä jääkaapissa, höyrypesukoneessa sekä uunin ja mikroaaltouunin toiminnot yhdistävässä uunissa. LG:n suunnittelijat luovat kodintekniikka-alalle uusia trendejä ja tekevät yrityksestä alansa johtavan edelläkävijän.

Lisätietoja:

Susanne Persson