Ullrika Svenburgista LG Electronicsin Pohjoismaiden markkinointijohtaja

Ullrika Svenburgista LG Electronicsin Pohjoismaiden markkinointijohtaja

Ullrika Svenburgista tulee LG Electronicsin uusi Pohjoismaiden markkinointijohtaja. Ullrika siirtyy tehtävään LG:n matkapuhelinosaston Pohjoismaiden markkinointijohtajan paikalta. Hänellä on pitkä kokemus markkinoinnista kuluttajaelektroniikka-alalla. Ullrika toimi aiemmin Motorola Mobile Devicesin Pohjoismaiden markkinointipäällikkönä sekä Sony Ericssonin Content & Service Communication -yksikön johtajana.

”LG on yrityksenä erittäin kiehtova, ja sen tuotevalikoima jännittävä ja monipuolinen. On mielenkiintoista työskennellä tuotemerkin parissa, joka samanaikaisesti toimii markkinajohtajana tietyillä osa-alueilla ja haastajana toisilla osa-alueilla”, sanoo Ullrika Svenburg. ”Vuodesta 2011 tulee tärkeä ja vauhdikas useamman liiketoiminta-alueemme kannalta. Pohjoismaissa tavoitteitamme ovat tuotemerkkimme jatkuva vahvistaminen ja markkinaosuuden lisääminen kaikilla neljällä liiketoiminta-alueellamme.

Ullrika aloitti uudessa tehtävässään 1. tammikuuta 2011. Hän ottaa vastuun markkinoinnista Lena Hjorthin siirtyessä LG Electronicsin Home Entertainment -alueen Pohjoismaiden myyntijohtajaksi.

LG Electronics aloitti toimintansa Pohjoismaissa vuonna 1999. Yhtiö on sen jälkeen lisännyt tasaisesti kodin elektroniikan, IT-tuotteiden ja kodinkoneiden myyntiään. LG Electronics Nordicin liikevaihto on nykyään yli 340 miljoonaa euroa. Yritys myy ja markkinoi muun muassa taulutelevisioita, audio- ja videolaitteita, matkapuhelimia, näyttöjä, lämpöpumppuja, astianpesukoneita, jääkaappeja ja pakastimia.

Lisätietoja:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista, Sweden
Puh: +46 (0)8 566 415 23
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on yksi maailman johtavista viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän toimittajista ja kehittäjistä. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 80 000 työntekijää yli 115 yrityksessä. Yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2010 oli 48,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronicsin liiketoiminta koostuu neljästä eri alueesta. Ne ovat Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance ja Air Conditioning & Energy Solutions. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, niiden paneelien, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden ja pesukoneiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut myös Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. www.lg.com.