Löfbergs puolitti ympäristövaikutuksensa

Löfbergs puolitti ympäristövaikutuksensa

Löfbergsin tavoitteena oli vähentää omia kasvihuonekaasupäästöjään 40 prosentilla vuoteen 2020 mennessä. Tämä tavoite on nyt saavutettu. Kahvipaahtimossa tehdään vähemmän lentomatkoja ja lisätään biopolttoaineen osuutta, mikä on auttanut Löfbergsiä vähentämään päästöjään 50 prosentilla tuotettua kahvitonnia kohti lähtövuoteen 2005 verrattuna.

– Tämä saavutus osoittaa selvästi, miten tärkeää on määritellä kestävyystyölle konkreettiset tavoitteet. Karlstadin paahtimomme kuuluu nykyisin Euroopan tehokkaimpiin, ja sen hiilidioksidipäästöt ovat alle 0,1 tonnia tuotettua kahvitonnia kohti, Löfbergsin laatu- ja kestävyysjohtaja Eva Eriksson sanoo.

Piakkoin esiteltävässä vuosien 2018/2019 kestävyysraportissaan perheomisteinen Löfbergsin kahvipaahtimo kertoo muista kestävään kehitykseen liittyvistä edistysaskeleistaan.

Aiheet

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 350 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa ja Kanadassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 1,9 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Coffee Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs ja SuperBonobo. www.lofbergs.fi

Leif Sjöblom

Lehdistön yhteyshenkilö Löfbergsin Suomen Out of Home -markkinoista vastaava johtaja + 46 70-248 84 67

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Corporate Communications +46 703 55 64 22

Löydä juuri oma vahvuutesi

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 300 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 2,7 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe ja Kobbs.

651 21 KARLSTAD