Lomamatkojen Bella Italia - kohteita jokaiseen makuun!

Lomamatkat lentää kesäkaudella Välimeren suosikkikohteisiin 13 kentältä ympäri Suomen. Kesäkauden uutuskohteita ovat mm. Kroatia, Montenegro, Kreikan Samos sekä Italia, joka on palannut ohjelmistoon asiakkaiden toiveesta entistä ehompana. Bella Italiasta löytyy jokaiselle jotakin: Kiehtova Sisilia, charmikas Napolin alue sekä Manner-Italian rantaparatiisit Lido di Jesolo ja Terracina.

Kiehtova Sisilia, Helsingistä ja maakuntakentiltä

Sisilian villi kauneus on kiehtonut kulkijoita tuhansien vuosien ajan. Saarelaisten omaleimaiseen elämäntapaan ovat vaikuttaneet lukuisista eri kulttuureista saapuneet valloittajakansat, mikä näkyy monipuolisessa arkkitehtuurissa, ruuassa, tavoissa ja ilmapiirissä. Vaikka saari on jo pitkään ollut osa Italiaa, sisilialainen on aina ensisijaisesti sisilialainen.

Värikästä kukkaloistoa ja huumaavia tuoksuja tulviva Sisilian kevät kutsuu kauneuden ystäviä postikorttimaisemiinsa kun taas pitkälle syksyyn lempeän lämpimänä pysyttelevä merivesi hellii etenkin rantaloman ystäviä. Lomamatkojen kohteina Sisiliassa ovat elegantti Taormina, reippailijan Naxos ja sympaattinen Cefalù.

Helsingistä lennetään Sisiliaan Finnairin lennolla keväällä 9.4. alkaen. Maakuntalennot Sisiliaan alkavat syyskuussa 18.9. alkaen ja lentoja on Porista, Kuopiosta, Joensuusta, Oulusta, Jyväskylästä ja Lappeenrannasta.

Charmikas Napolin alue - keväällä maakuntakentiltä

Rooman eteläpuolella sijaitseva Napolin alue on maisemiltaan ainutlaatuinen. Täällä kuljet 1950-luvun filmitähtien suosimissa, henkeäsalpaavan kauniissa rannikkomaisemissa. Alueelle mahtuu monta mykistävää nähtävyyttä, mm. Vesuviuksen tuhkan alta esiin kaivettu, arkisiin askareisiinsa vuonna 79 jKr. nukahtanut Pompeiji.
Kaunein vuodenaika näissä upeissa maisemissa on ehdottamasti kevät.

Napoliin lennetään Lomamatkojen siivin 3.4. alkaen ja lentoja on Vaasasta, Porista, Kuopiosta, Joensuusta ja Rovaniemeltä. Kohteina ovat ihastuttava Sorrento, kuumista lähteistään tuttu Ischia sekä omatoimilomakohteena Amalfin rannikon kuvauksellinen Positano

Rantalomailijan Lido di Jesolo, retkeillen mm. Venetsiaan

Venetsian laguunin pohjoispäässä on Italian komeimpiin kuuluva rannikkoalue Lido di Jesolo, jossa auringon kultaamaa merta ja hiekkaa riittää silmänkantamattomiin. Lomakohde levittäytyy noin 15 kilometrin pituisen hienohiekkaisen rannan äärelle - voit nauttia auringosta, merestä, kävely- ja pyöräretkistä ja runsaan ravintolatarjonnan antimista. Lido di Jesolosta on hyvät kulkuyhteydet melkeinpä minne tahansa, mm. läheisiltä Laguunisaarilta löytyy Muranon lasinpuhaltajat, Buranon pitsintekijät ja tietysti maailman suurin ulkoilmamuseo, Venetsia. Saarille pääsee kätevästi paikallisbussilla ja veneellä. Venetsiaan on matkaa 42 km, Veronaan 142 km ja Gardan kaupunkiin 179 km.

Lido di Jesoloon lennetään Helsingistä Norwegianin lennolla 4.6. alkaen.

Aidon italialainen Terracina

Rooman ja Napolin välissä sijaitseva pikkukaupunki on ensisijaisesti italialaisten suosima lomaklassikko. Pitkä, vaaleahiekkainen ranta houkuttelee niin rentoa rantalomaa etsiviä kuin pidempäänkin viihtyviä kesäasukkaita. Terracinasta löydät kaikki hyvän loman ainekset: Hyvät ostosmahdollisuudet, tasokkaat ravintolat, kahvilat ja jäätelöbaarit. Myös meriretkelle on helppo lähteä, sillä satamasta lähtee laivoja mm. läheiselle Ponzan saarelle, joka muistuttaa maisemiltaan Capria, mutta on syrjäisemmän sijaintinsa vuoksi ilmapiiriltään kiireettömämpi.

Terracinaan lennetään Helsingistä Norwegianin lennolla 22.5. alkaen.

Lisätietoa myyntipalvelustamme 020 120 4000 (ma-pe klo 8-18, la-su klo 10-14) ja http://www.lomamatkat.fi/kohteet/italia/

• maakuntalennnot
  • lomamatkat