McDonald’s valittiin Euroopan parhaiden työpaikkojen joukkoon

Uutinen   •   Heinä 09, 2013 14:57 EEST

Great Place to Work® Institute julkisti Euroopan 100 parasta työpaikkaa kesäkuussa. McDonald’s sijoittui 14. sijalle monikansallisten yhtiöiden sarjassa.

Monikansallisten yritysten listalle ylsi tänä vuonna kuusi Suomessa sijaitsevaa työpaikkaa. Monikansallisten yritysten sarjaan pääsevät ne organisaatiot, jotka ovat sijoittuneet vähintään kolmen Euroopan maan kansalliselle Great Place to Work -listalle.

Suomesta mukana olleet monikansalliset yritykset olivat Microsoft (1.), SAS Institute (4.), Hilti (9.), Affecto & Karttakeskus (10.) ja McDonald's (14.).

Tämän vuoden tutkimukseen osallistui lähes 600 000 työntekijää ja yli 2 100 eurooppalaista organisaatiota. Suomessa toimivia yrityksiä listalta löytyy tänä vuonna 11.

Lue lisää: http://www.greatplacetowork.fi/julkaisut-ja-tapahtumat/blogit-ja-uutiset/665-futurice-oy-valittiin-jo-toistamiseen-euroopan-parhaaksi-tyoepaikaksi.

Tietoa Euroopan parhaat työpaikat -listasta:

Euroopan parhaat työpaikat -lista julkaistaan vuosittain ja sisältää Euroopan 100 parasta työpaikkaa. Listaorganisaatiot on jaettu kolmeen kategoriaan:

MNCs (Monikansalliset)

Large (Suuret) – 500+ työntekijää

SMEs (Pienet ja keskisuuret) – 50–499 työntekijää

Monikansallisten ja suurten organisaatioiden listoilla on molemmissa 25 organisaatiota, ja pienten ja keskisuurten sarjassa 50 organisaatiota.

Monikansallisten sarjan kriteerit

Jotta voi olla ehdolla 2013 Great Place to Work® MNC-listalla, organisaatiolla on oltava:

• vähintään 1 000 työntekijää globaalisti

• vähintään 40 prosenttia (tai 5 000 työntekijää) maailmanlaajuisesta työvoimasta emomaan ulkopuolella

• sijoittunut vähintään kolmella kansallisella Parhaat työpaikat -listalla Euroopassa

Euroopan parhaat työpaikat -tutkimus

Euroopan parhaat työpaikat -tutkimuksessa kootaan vuosittain Euroopassa tehtyjen maakohtaisten tutkimusten tulokset yhteen. Tutkimuksessa selvitetään työntekijöiden kokemusta työpaikastaan kattavalla Trust Index© -henkilöstökyselyllä sekä yrityksen organisaatiokulttuurin rakenteita ja käytänteitä selvittävällä Culture Audit© -analyysillä. Tutkimuksen pisteytyksestä 2/3 tulee työntekijöiden kokemuksesta ja 1/3 johtamiskäytänteistä. Euroopan parhaat työpaikat -listalle pääsy edellyttää, että organisaatiossa työskentelee vähintään 50 työntekijää