McDonald’s on kiristänyt varotoimiaan koronaviruksen ehkäisemiseksi

Uutinen   •   Maalis 13, 2020 16:22 EET

Koronavirusepidemian laajentuessa Suomen McDonald’s on lisännyt ravintoloissaan varotoimenpiteitä viruksen leviämisen ehkäisemiseksi ja turvallisen ympäristön takaamiseksi.

McDonald’s seuraa tarkasti COVID-19-viruksen vaikutusta yhteisöihin, joissa se toimii. McDonald’s on tähänkin asti sitoutunut korkeimpiin hygienia- ja siisteysstandardeihin turvatakseen asiakkaiden ja henkilöstön terveyden ja turvallisuuden. Maaliskuussa on otettu käyttöön joukko uusia varotoimenpiteitä.

”McDonald’sin asiakkaiden, työntekijöiden ja yhteystyökumppaneiden terveys ja turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää. Viranomaisohjeita noudattamalla ja yhteisillä toimenpiteillämme teemme kaikkemme varmistaaksemme, että McDonald’sissa on turvallista syödä ja työskennellä. Olemme varautuneet eri toimenpitein koronavirukseen”, sanoo Suomen McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson.

Ravintoloiden siivous- ja hygieniaohjeita on tarkennettu ja tiivistetty McDonald’seissa jo ennen koronavirusepidemian kiihtymistä Suomessa. Muun muassa asiakaspalvelupisteiden ja tilauskioskien, pöytäpintojen ja tuolien, lasten leikkipisteiden, WC-tilojen ja ovenkahvojen sekä muiden pintojen puhdistamistiheyttä on lisätty. Lisäksi ravintoloissa on tarjolla asiakkaille desinfioivaa käsihuuhdetta.

McDonald’s on perustanut eri maihin myös erityisiä COVID-19-varautumisryhmiä, ja tällainen ryhmä toimii myös Suomen McDonald’sissa. Myös matkustamista ja kokouskäytäntöjä on tarkistettu. Suomen McDonald’s on lopettanut toistaiseksi kaikki ulkomaille suuntautuvat työmatkat ja lentämisen. Lisäksi McDonald’s suosittelee, että kaikki sen työntekijät välttävät myös vapaa-ajan matkustamista ulkomaille.

Suomen McDonald’s seuraa jatkossakin viranomaisohjeita ja tilanteen kehitystä tarkasti. Tarvittaessa suojatoimia lisätään entisestään, jotta pystytään varmistamaan asiakkaiden ja työntekijöiden turvallisuus.