Ikoninen Happy Meal -lastenateria täyttää 40 vuotta

Lehdistötiedote   •   Marras 07, 2019 09:11 EET

McDonald’sin Happy Meal™ juhlii marraskuussa 40-vuotissyntymäpäiväänsä. Ikoninen Happy Meal on uudistunut vuosikymmenten aikana aktiivisesti.

McDonald’sin lastenateria viettää 40-vuotisjuhlavuotta. Suomessa juhlavuoden kunniaksi lastenaterian voi nyt valita vegaanisena, kun vegaaniset Falafel Bitesit™ tulivat osaksi ateriaa lokakuussa.

”Vegaanivaihtoehtojen kysyntä on vaikuttanut vahvasti myös lastenateriaan. Kehitämme Happy Meal -lastenaterian tuotevalikoimaa jatkuvasti. Osaksi ateriaa voi valita hedelmiä, miniporkkanoita ja uusimpana vegaaniset Falafel Bitesit”, sanoo Suomen McDonald’sin markkinointijohtaja Mats Nyström.

Suomessa lasten lukeminen on yhdistynyt kiinteäksi osaksi Happy Meal -ateriaa. Tämän vuoden helmikuusta alkaen asiakas on voinut valita lastenateriaan lelun tilalle kirjan. Pohjoismainen kirjakampanja on tarjonnut laadukkaita, kovakantisia lastenkirjoja osana Happy Meal -ateriaa jo yli kymmenen vuoden ajan. Kampanja on käynnissä parhaillaan ja jatkuu 22. marraskuuta asti.

Aterian ravitsemuksellinen sisältö on huomioitu myös juomavalikoimassa, ja aterian tuotekuvista on vuodesta 2013 lähtien jätetty pois virvoitusjuoma, koska on haluttu kannustaa asiakkaita valitsemaan lastenaterian juomavaihtoehdoksi maito, tuoremehu tai vesi.

Ensimmäiset Happy Meal -lastenateriat tulivat ravintoloihin Yhdysvalloissa vuonna 1979. McDonald’sin lastenateria ponkaisi kansainvälisille markkinoille, kun ateria rantautui Australiaan, Hong Kongiin ja Uuteen-Seelantiin vuonna 1982.

McDonald’s kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa asiakkailta saatavan palautteen perusteella ja kuuntelee asiakkaitaan muun muassa Kysy ruoasta -sivustolle saapuneiden palautteiden ja toiveiden kautta.

Lisätiedot:

McDonald’sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. +358 40 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com
McDonald’sin markkinointijohtaja Mats Nyström, puh. +358 40 827 3874, mats.nystrom (at) fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 37 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 63 McDonald's-ravintolaa. Ravintoloiden yhteenlaskettu veroton myynti oli 169,4 M€ vuonna 2018. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna lähes 5 %. Ravintoloista 55 eli yli 87 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 14.