Johanna Junkkari aloittaa McDonald’s-yrittäjänä

Lehdistötiedote   •   Heinä 03, 2019 09:00 EEST

Johanna Junkkari jatkaa pitkää uraansa McDonald’sissa ja aloittaa uutena McDonald’s-yrittäjänä Porin ja Rauman ravintoloissa 1.7.

Johanna Junkkari aloittaa uutena McDonald’s-yrittäjänä heinäkuussa. Junkkari ottaa luotsattavakseen Porin ja Rauman McDonald’s-ravintolat, jotka ovat olleet aiemmin McDonald’s-yrittäjä Timo Myllymäen omistuksessa. Ravintolat siirtyivät Junkkarin omistukseen 1. heinäkuuta. Timo Myllymäki jatkaa yrittäjänä Turun ja Raision McDonald’s-ravintoloissa.

Junkkarin pitkä, yli 20-vuotinen, ura McDonald’sissa alkoi vuonna 1997 ravintolatyöntekijänä Tampereen Keskustorin McDonald’s-ravintolassa. Muutaman vuoden kuluttua hän eteni ravintolapäällikön tehtäviin, ja sieltä Timo Myllymäen organisaation kenttäpäälliköksi ja myöhemmin liiketoimintajohtajaksi. Vuosien varrella Johanna on työskennellyt myös McDonald’sin keskushallinnossa henkilöstöasioiden parissa. Lisäksi hän on kouluttautunut aktiivisesti työn ohessa.

”Yrittäjyys McDonald’s-ketjussa on ollut pitkän tähtäimen tavoitteeni jo vuosia. Olen erittäin innoissani tästä mahdollisuudesta, jonka näen luontaisena jatkumona tähänastiselle uralleni. Erityisen hienoa on päästä aloittamaan yrittäjänä tutuissa ravintoloissa yhdessä tuttujen ihmisten kanssa”, kertoo Johanna Junkkari.

”Johannalla on pitkä ja kattava kokemus McDonald’s-ravintoloista. On hienoa saada hänet ketjumme palvelukseen yrittäjän roolissa. Johannassa yhdistyvät erinomaiset johtamistaidot ja kyky nostaa asiakas ja henkilöstö keskiöön. Minulla on ilo toivottaa Johanna tervetulleeksi uudeksi McDonald’s-yrittäjäksemme”, sanoo Suomen McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson.

Suomessa on tällä hetkellä 65 McDonald’s-ravintolaa, joista 57 on suomalaisten yrittäjien luotsaamia. Yrittäjiä on yhteensä 15.

Yrittäjyys McDonald’s-ketjussa tarjoaa pitkäaikaisen mahdollisuuden oman yrityksen kannattavaan kasvuun yhden maailman tunnetuimman liikemerkin ja valmiin liiketoimintakonseptin avulla. Suomessa keskikokoisen McDonald’s-ravintolan liikevaihto on lähes kolme miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 40 henkilöä. McDonald’s-yrittäjät pääsevät osallistumaan yhteiseen koko ketjua koskevaan päätöksentekoon. Erityisesti maakunnissa yrittäjät ovat tunnettuja kasvoja ja pysyvä osa paikallista yhteisöä.

McDonald’s-yrittäjä Johanna Junkkari, puh. +358 400 417 848, johanna.junkkari (at) fi.mcd.com

McDonald’sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. +358 40 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 37 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 65 McDonald's-ravintolaa. Ravintoloiden yhteenlaskettu veroton myynti oli 169,4 M€ vuonna 2018. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna lähes 5 %. Ravintoloista 57 eli yli 87 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 15.