Khalid Bamlou on yksi Euroopan parhaista ravintolapäälliköistä

Lehdistötiedote   •   Touko 14, 2014 14:09 EEST

Helsingin Meilahden McDonald’s-ravintolan ravintolapäällikkö Khalid Bamlou on saanut arvostetun Ray Kroc -palkinnon. Tunnustus annetaan McDonald’sin parhaille ravintolapäälliköille Euroopassa. Bamlou on valittu myös aiemmin vuoden ravintolapäälliköksi Suomessa.

Ray Kroc -palkinto myönnetään tunnustukseksi kovasta työstä, omistautumisesta ja sitoutumisesta McDonald'siin ja sen asiakkaisiin. Valintakomitea valitsee palkinnon saajan kansallisten ehdotusten pohjalta. Komitean jäsenet työskentelevät McDonald's Euroopan eri toiminnoissa, kuten koulutus- ja henkilöstöosastolla.

Khalid Bamlou sai valintakomitealta kiitosta vahvasta omistautumisestaan ja sitoutumisestaan yrityksen tavoitteiden saavuttamiseen ja niiden ylittämiseen. Raadin mukaan Bamloun vahvuus on hänen työskentelynsä henkilöstön kanssa ja heidän kauttaan. Hän on rakentanut ravintolaansa vahvan joukkueen, joka yhdessä pyrkii tinkimättömästi erinomaisiin tuloksiin. Lisäksi valintaperustelujen mukaan hänen henkilöstönsä on motivoitunutta, ja se näkyy positiivisesti myös ravintolan asiakaskokemuksessa.

Ray Kroc -palkinto on nimetty McDonald’sin perustajan mukaan ja se jaetaan nyt toista kertaa Euroopassa. Ray Kroc osti McDonald’sin veljesten perustaman hampurilaisravintolan ja laajensi sen menestyväksi yritysketjuksi.

McDonald’s uskoo henkilöstön hyvän kohtelun johtavan parempaan asiakaskokemukseen. Ray Kroc -palkinto on yksi McDonald’sin lukuisista palkitsemistavoista Euroopassa. Suomessa kaikki ravintolapäälliköt ovat aloittaneet uransa työntekijänä McDonald’s-ravintolassa.

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. 040 501 7179, heli.ryhanen(at)fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. McDonald’s-ravintoloita on 119 maassa yhteensä reilut 30 000 kpl. Suomen ensimmäinen McDonald’s-ravintola avattiin Tampereella 1984. McDonald’s juhlistaa 30-vuotista taivaltaan Suomessa vuonna 2014. McDonald’sin toiminta perustuu vahvasti lisenssinhaltijoiden eli franchising-yrittäjien ja ketjun väliseen yhteistyöhön. Tällä hetkellä McDonald’s-ravintoloita on Suomessa 84, joista 88 % on yrittäjävetoisia. Ketju työllistää Suomessa noin 3 200 henkilöä. www.mcdonalds.fi