Kivikon uusi McDonald’s-ravintola palkkaa 45 työntekijää – haku on auki

Lehdistötiedote   •   Elo 17, 2017 12:14 EEST

McDonald’s avaa uuden ravintolan Helsingin Kivikkoon loka-marraskuussa 2017. Ravintolaan palkataan nyt 45 työntekijää vakituisiin työsuhteisiin. Ravintolan yrittäjänä aloittaa Pukinmäen McDonald’sin omistava Marko Saurén.

McDonald’s avaa loka-marraskuussa uuden ravintolan Helsingin Kivikkoon. Ravintolaan palkataan nyt 45 työntekijää vakituisiin työsuhteisiin. Työ alkaa sopimuksen mukaan. Haku on nyt auki ja päättyy 27. elokuuta.

”Uuden ravintolan myötä pääsemme tarjoamaan nuorille työpaikkoja, mikä on erityisen hienoa. McDonald’s on monelle nuorelle ensimmäinen työpaikka, ja meidän tehtävä onkin auttaa nuori alkuun työurallaan ja tukea hänen osaamisensa kehittämistä. Kannattaa siis hakea rohkeasti, vaikka aikaisempaa työkokemusta ei löytyisi”, vinkkaa Kivikon ravintolan yrittäjä Marko Saurén.

Kivikon ravintolan autokaista ja sali tulevat palvelemaan asiakkaita joka päivä ympäri vuorokauden. Sähköautoilijoita varten parkkipaikalle asennetaan latauspaikka.

McDonald’s työllistää Suomessa 2 600 työntekijää, joiden keski-ikä on noin 22 vuotta. Palkkauksessa noudatetaan matkailu-, ravintola-, ja vapaa-ajan palveluita koskevaa työehtosopimusta.

McDonald’sien myynti ja asiakasmäärät ovat lisääntyneet Suomessa viime ja tänä vuonna. Keskikokoisen McDonald’s-ravintolan myynti on noin 2,5 miljoonaa euroa vuodessa, mikä ylittää pikaruokaravintoloiden keskimääräisen myynnin Suomessa. Yksi McDonald’s-ravintola työllistää noin 40 työntekijää.

Kivikon McDonald’siin voi hakea töihin 27. elokuuta mennessä.

Yrittäjä Marko Saurén, puh. +358 40 560 7568, marko.sauren(at)fi.mcd.com

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. +358 40 5017179, heli.ryhanen(at)fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 35 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 65 McDonald's-ravintolaa, joista 60 eli yli 90 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 15.