Matkuksen alue kehittyy, McDonald’s avaa ravintolan alkuvuodesta 2014

Lehdistötiedote   •   Elo 30, 2013 12:00 EEST

Ikano Retail Centres Finland Oy ja McDonald’s Oy ovat solmineet vuokrasopimuksen uudesta ravintolasta, joka avataan Matkukseen alkuvuodesta 2014. Ravintola sijoittuu Matkus Shopping Centerin ja lokakuussa ovensa avaavan Neste Matkus –liikenneaseman väliin Ikanon omistamalle tontille. Allekirjoitettu sopimus on kumppaneiden ensimmäinen yhteinen projekti.

”Tämä on erittäin tervetullut ja mielenkiintoinen lisä Matkuksen kasvavaan palvelutarjontaan,” kommentoi kauppakeskusjohtaja Miia Kautovaara tulevaa McDonald’s -ravintolaa. ”Alue kehittyy tulevaisuudessa voimakkaasti ja nyt mukaan pääsee parhaille liikepaikoille”, jatkaa Kautovaara.

”Mennyt kesä oli Matkuksessa kaupallisesti erinomainen, saimme leijonanosan varsinkin turistiliikenteestä, lisäksi onnistuneet markkinointikampanjamme nostivat koko alueen tunnettavuutta ihan valtakunnallisella tasolla”, kertoo Kautovaara. ”Kävijät eivät pelkästään tulleet ihastelemaan Suomen upeinta kauppakeskusta, vaan myös jättivät alueelle todella paljon euroja,” hymyilee tyytyväinen kauppakeskusjohtaja.

Merkittävä panos nuorisotyöllisyyteen

Tuleva McDonald’s-ravintola tulee olemaan mukava lisä alueen työllistäjien joukkoon. McDonald’s tulee lähiaikoina rekrytoimaan lähes 40 henkilöä ravintolan palvelukseen ja varsinkin nuorille tämä on iloinen uutinen, onhan rekrytoitavien keski-ikä McDonald’s-ravintoloissa yleensä 22 ikävuoden tienoilla.

Rakentaminen aloitetaan lähiviikkojen aikana ja ravintolan arvellaan olevan valmis alkuvuodesta 2014.

Lisätietietoja:

Kauppakeskusjohtaja Miia Kautovaara, Ikano Retail Centres Finland Oy,
puh. 040 5410342, e-mail: miia.kautovaara@ikano.fi

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, McDonald's Oy,
puh. 040 5017179, e-mail: heli.ryhanen@fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. McDonald’s-ravintoloita on 119 maassa yhteensä reilut 30 000 kpl. McDonald’s on toiminut Suomessa yli 28 vuotta. Suomen ensimmäinen McDonald’s-ravintola avattiin Tampereella 1984. McDonald’s toiminta perustuu vahvasti lisenssinhaltijoiden eli franchising-yrittäjien ja ketjun väliseen yhteistyöhön. Tällä hetkellä McDonald’s-ravintoloita on Suomessa 83, joista 88 % on yrittäjävetoisia. Ketju työllistää Suomessa noin 3 200 henkilöä. www.mcdonalds.fi

IKANO RETAIL CENTRESIN OMISTAVAT IKANO FASTIGHETER JA IKEA. YRITYS OMISTAA, JOHTAA JA KEHITTÄÄ KAUPPAPAIKKOJA IKEA-TAVARATALOJEN YHTEYTEEN RUOTSISSA, SUOMESSA, NORJASSA JA TANSKASSA. IKANO FASTIGHETER ON PITKÄJÄNTEINEN KIINTEISTÖOMISTAJA JA PROJEKTIKEHITTÄJÄ, JONKA LIIKESEGMENTIT OVAT IKANO RETAIL CENTRES, IKANO KONTOR JA IKANO BOSTAD. IKANO FASTIGHETER KULUU KAMPRADIN PERHEEN OMISTAMAAN IKANOON. IKANO ON KANSAINVÄLINEN YRITYSRYHMÄ, JOKA TOIMII SEURAAVILLA TOIMIALOILLA: RAHOITUS, KIINTEISTÖ, VAKUUTUS, OMAISUUDEN HOITO JA VÄHITTÄISKAUPPA.