McDonald’s keräsi kampanjallaan 98 000 euroa Ronald McDonald Lastentalosäätiölle

Lehdistötiedote   •   Helmi 10, 2016 15:12 EET

Maestro Classic -hampurilaisen myynnillä kerättiin varoja Ronald McDonald Lastentalosäätiölle 19.11.–28.12.2015. Kampanja onnistui yli odotusten, ja 80 000 euron tavoite saavutettiin yli 120 prosenttisesti.

Jokaisesta myydystä Maestro Classic -hampurilaisesta lahjoitettiin kampanjan aikana säätiölle 35 senttiä. Kaikki kampanjan aikana kerätyt varat käytetään Ronald McDonald Talon hyväksi, kuten Talon ylläpitämiseen, asukkaiden viihtyvyyden lisäämiseen ja yöpymiskustannusten alhaisina pitämiseen.

”Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme, jotka osallistuivat kampanjan tukemiseen tärkeän asian puolesta. Kampanja ylitti kaikki odotukset ja olemme siitä todella iloisia”, kertoo McDonald’sin markkinointijohtaja Christoffer Rönnblad.

Ronald McDonald Talo tarjoaa kodinomaista asumista ja vertaistukea perheille silloin, kun lapsi on sairaalassa ja oma koti on kaukana. Vanhemmat ja sisarukset voivat asua Talossa lapsen sairaalahoitojakson ajan. Ronald McDonald Lastentalosäätiön toiminta rahoitetaan lahjoitusvaroilla.

Markkinointijohtaja Christoffer Rönnblad, puh. +358 50 351 7726, christoffer.ronnblad(at)fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 35 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 71 McDonald's-ravintolaa, joista 59 eli yli 80 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 17.