McDonald’s paransi sijoitustaan Suomen parhaat työpaikat -listalla

Lehdistötiedote   •   Helmi 12, 2016 08:13 EET

McDonald’s paransi viime vuoden sijoitustaan ja nousi toiseksi Suomen parhaat työpaikat -listalla suurten yritysten sarjassa. McDonald’s valittiin jo neljättä kertaa Suomen viiden parhaan työnantajan joukkoon.

Valinta Suomen parhaiden työpaikkojen joukkoon on osoitus siitä, että pitkäjänteinen työntekijäkokemuksen kehittäminen on ollut onnistunutta. Suomen parhaat työpaikat -listaus perustuu yrityksen kulttuuria arvioivaan tutkimukseen, joka pitää sisällään laajan henkilöstökyselyn.

”Asiakkaamme ansaitsevat vain ja ainoastaan parasta, ja parhaan asiakaskokemuksen tarjoavat työssään viihtyvät työntekijät. He varmistavat, että asiakkaidemme saama ruoka on parasta laatua ja palvelu ystävällistä joka ikinen kerta. Olemme ensisijaisesti asiakkaaseen ja asiakaspalveluun keskittyvä yritys, joka valmistaa hampurilaisia – ei päinvastoin. Asiakkaamme huomaavat tämän meillä käydessään”, kertoo McDonald’sin toimitusjohtaja Thomas Kelly.

Tutkimuksen mukaan McDonald’sin työntekijät arvostavat työssään erityisesti ravintoloiden erinomaista työilmapiiriä ja he nostavat työpaikan parhaiksi asioiksi työkaverit ja asiakaspalvelun, kehittymismahdollisuudet sekä kannustavat esimiehet.

”Työntekijöiden palaute osoittaa, että olemme tehneet oikeita asioita. Panostamme vahvasti työntekijöiden ja esimiesten koulutukseen sekä hyviin työoloihin mutta myös työntekijöidemme kuuntelemiseen. Heiltä saamme aina uusia ideoita toimintamme ja työviihtyvyyden kehittämiseen”, paljastaa McDonald’sin henkilöstöjohtaja Enna Helenius.

McDonald’s on päässyt Suomen parhaat työpaikat -listalle vuosina 2013, 2014, 2015 ja 2016. Viime vuonna McDonald’s oli kolmas suurten yritysten sarjassa.

McDonald’s työllistää Suomessa 2 800 henkilöä, joiden keski-ikä on noin 22 vuotta. Palkkauksessa noudatetaan majoitus- ja ravitsemisalan työehtosopimusta.

Henkilöstöjohtaja Enna Helenius, puh. 040 754 5819, enna.helenius(at)fi.mcd.com
Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. +358 40 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 35 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 71 McDonald's-ravintolaa, joista 59 eli yli 80 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 17.