McDonald’s aloittaa kotiinkuljetusyhteistyön foodoran kanssa

Lehdistötiedote   •   Kesä 11, 2019 09:49 EEST

McDonald’s aloittaa kotiinkuljetukset yhteistyössä foodoran kanssa kuudessa kaupungissa tänään 11. kesäkuuta. Ruokaa voi tilata foodoran kotiinkuljetuksella yhteensä 14 eri McDonald’s-ravintolasta.

McDonald’sin ja foodoran kotiinkuljetuksessa on mukana yhteensä 14 McDonald’s-ravintolaa Helsingissä, Espoossa, Turussa, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa. Asiakas voi tilata ruoan foodoran ilmaisella mobiilisovelluksella haluamaansa osoitteeseen foodoran kotiinkuljetusalueella. McDonald’s jatkaa kotiinkuljetusyhteistyötään myös Woltin kanssa.

”Asiakkaamme ovat ottaneet McDonald’sin kotiinkuljetuksen erittäin hyvin vastaan. Nyt haluamme tavoittaa uusia asiakkaita ja tarjota heille kotiinkuljetuspalvelun Woltin lisäksi myös foodoran kautta. McDelivery-kotiinkuljetuspalvelua tarjoaa nyt yhteensä 25 McDonald’s-ravintolaa 13 kaupungissa”, kertoo McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson.

“Olemme erittäin iloisia yhteistyön aloittamisesta. Teemme hyvin toimivaa yhteistyötä muissakin Pohjoismaissa, ja uskomme tästä olevan hyötyä meille myös Suomen markkinoilla. Toivomme pitkäaikaista kumppanuutta ja uskomme kumppanuuden olevan molemmin puolin hedelmällinen”, sanoo foodoran maajohtaja Shilei Zhang.

Asiakkaan tilaama ruoka valmistetaan McDonald’sissa, ja foodoran lähetti noutaa ruoan. Asiakas voi seurata toimituksen etenemistä foodoran mobiilisovelluksessa. Kotiinkuljetus toimii niin arkipäivisin kuin viikonloppuisin foodoran kuljetusaikataulujen mukaisesti, ja kotiinkuljetuksen hinta määräytyy foodoran hinnoittelun mukaan. Foodoran kotiinkuljetuspalvelu on McDonald’sin ruokaa tilaavalle asiakkaalle ilmainen ensimmäiset kolme kuukautta, eli 11.9. asti.

Foodoran kotiinkuljetuspalvelua tarjoavat seuraavat McDonald’s-ravintolat:

Helsinki: Ruoholahti, Kamppi, Forum katutaso, Pitäjänmäki, Teollisuuskatu sekä Meilahti
Espoo: Suomenoja
Turku: Satashell
Jyväskylä: Jyväkeskus ja Tourula
Kuopio: Keskusta ja Tehdaskatu
Oulu: Rotuaari ja Limingantulli

McDonald's aloitti kotiinkuljetuksen yhteistyössä Woltin kanssa jo yli vuosi sitten ja yhteistyö jatkuu edelleen. Suomessa McDonald’s kehittää jatkuvasti asiakaspalveluaan: kotiinkuljetuksen lisäksi yhä useammassa McDonald’s-ravintolassa ruoan voi tilata digitaalisella tilauskioskilla, jolloin ruoka valmistetaan vasta asiakkaan tilauksesta ja tarjoillaan suoraan pöytään.

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 37 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 65 McDonald's-ravintolaa. Ravintoloiden yhteenlaskettu veroton myynti oli 169,4 M€ vuonna 2018. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna lähes 5 %. Ravintoloista 57 eli yli 87 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 14.