McDonald’s on jälleen Suomen parhaiden työpaikkojen joukossa

Lehdistötiedote   •   Helmi 10, 2017 08:19 EET

McDonald’s on vakiinnuttanut paikkansa Suomen parhaiden työpaikkojen joukossa. McDonald’s-ketju sijoittui sijalle neljä Suomen parhaat työpaikat -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. McDonald’s valittiin jo viidettä kertaa peräkkäin parhaiden työnantajien joukkoon Suomessa.

McDonald’s sijoittui sijalle neljä Suomen parhaat työpaikat -tutkimuksessa. McDonald’s on valittu parhaiden työnantajien joukkoon jo viisi kertaa peräkkäin. Vakiintunut asema Suomen parhaiden työpaikkojen joukossa juontaa jatkuvaan kehitystyöhön työntekijäkokemuksen parantamiseksi.

”Jatkuva parantaminen on osa McDonald’sin yrityskulttuuria, ja olemme panostaneet pitkäjänteisesti työntekijäkokemuksen kehittämiseen. Meille on tärkeää olla vastuullinen työnantaja nuorille Suomessa. Aiomme jatkaa kehitystyötä paremman työpaikan puolesta jatkossakin”, kertoo McDonald’sin toimitusjohtaja Thomas Kelly.

Suomen parhaat työpaikat -listaus perustuu yrityksen kulttuuria arvioivaan tutkimukseen, joka pitää sisällään laajan henkilöstökyselyn. Tutkimuksen mukaan McDonald’sin työntekijät arvostavat työssään erityisesti ravintoloiden erinomaista työilmapiiriä. Myös yhdenvertainen kohtelu ja kehittymismahdollisuudet sekä hyvä esimiestyö nousivat esiin tutkimustuloksissa.

”Sijoittuminen jälleen kerran parhaimpien työpaikkojen listalle osoittaa, että olemme keskittyneet ravintoloissamme oikeisiin asioihin, kuten koulutukseen ja hyviin työoloihin. Työssään viihtyvät työntekijät ovat myös panostus asiakkaisiimme – hyvä tunnelma välittyy myös tiskin yli, sanoo McDonald’sin henkilöstöjohtaja Maarit Latvala.

McDonald’s on päässyt Suomen parhaat työpaikat -listalle vuosina 2013, 2014, 2015, 2016 ja 2017.

McDonald’s-ketju työllistää Suomessa 2 600 henkilöä, joiden keski-ikä on noin 22 vuotta. Palkkauksessa noudatetaan matkailu-, ravintola-, ja vapaa-ajan palveluita koskevaa työehtosopimusta.

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 35 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 65 McDonald's-ravintolaa, joista 60 eli yli 90 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 15.